1

Onderwerp: iemand idee??

ik moet over 2 weken een taart maken, en nu was de vraag of in een rum vulling kanmaken, Tuuurlijk!! weten jullie misschien hoe? en wat is daarbij lekker?? ik heb de zoekfuncttie al gebruikt maar er staat niet echt iets bij waar ik wat aan heb!!

Achteraf weet je meer, dan dat je vooraf wist.

2

Re: iemand idee??

Ik heb het nog nooit gedaan, maar naar analogie van de amarettovulling en dergelijke, denk ik dat je, als je botercrème van mix maakt, rum kunt gebruiken in plaats van water (al dan niet gedeeltelijk).

3

Ja, denk ik ook. En de combinatie met banketbakkersroom? Ik zou eerder zeggen iets met rozijnen, maar zo'n vulling ben ik nog nergens tegengekomen...

4

Je kunt ook tremperen met rum of idd een creme au beure maken met rum of bananenmouse met rum(altijd lekker) of een bananen caramelvulling maken en dan afblussen met rum, rumtopfvulling of canache met rum......etc.   Zoveel mogelijk met rum :Y

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

5

Wellicht een beetje laat om je vraag te beantwoorden voor deze taart, maar hierbij een tip voor een volgende:

Mijn Oma maakte vroeger altijd een taart met lange vingers die ze had laten welken in de rum. Dan deed ze er botercreme met i.p.v water rum gemixt bovenop, en daar boven op hagelslag. De combinatie van de Rum botercreme met Hagelslag was altijd zo lekker dat ik het idee gebruikt heb voor mijn taart.

Dus 2 lagen van de taart vullen met rum botercreme waar heel veel hagelslag doorheen is gemengd. Echt heel erg lekker!

Ideetje voor een volgende taart?

gr,
Anita

6

boerenjongensvulling met bbr lijkt mij wel heel lekker  :P

knuffies Karin