1

Onderwerp: Restjes marsepein bewaren...

Wat doen jullie met al die kleine bolletjes/restjes marsepein of fondant? Ja bewaren natuurlijk voor een eventuele volgende taart maar nu ben ik benieuwd waarin of hoe jullie dit allemaal bewaren...
Ik heb nu een doos met allemaal ingepakte (zilverfolie) bolletjes kleur marsepein. Als ik dan een taart wil maken en ik zoek bepaalde kleuren, pfff dan moet ik alles zo'n beetje open gaan maken om die kleur net te vinden :(
Iemand tips/ideeën?
Hoe bewaren jullie dit?

2

Re: Restjes marsepein bewaren...

niet in zilverfolie, maar in huishoudfolie, dan kun je de kleur goed zien!

groetjes,
Marije

3

Haha, geweldig zo simpel dat ik daar zelf niet op kom :o  Maar ik moet je ook eerlijk zeggen dat ik dacht dat t alleen goed bleef ik zilverfolie.
Bedankt voor deze tip!

4

Ik heb zo'n vacuummachine. Blijft het allemaal ook nog eens heel erg "vers" in.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

5

Ik doe de restjes in diepvrieszakjes (lekker dik plastic) en bewaar ze in een grote bus zodat het donker staat.

6

Ik pak alles dubbel in in huishoudfolie, dan in een ziploc-diepvrieszak (met dubbele sluiting) en dan in een grote bak per merk.
Student he: te weinig geld om bij te kopen; dus mag niks verloren gaan  :lol:

7

ik doe de restjes in van die dikke zakjes met zo'n plastic 'rits' sluiting. niet echt rits maar zipplock of zo heet het. wordt ook bijna niet hard.. daarvoor gaat het te snel op haha!
af en toe komt er een vriend langs die de echte restjes mag hebben die al te lang liggen  :lol:

Ik doe restjes in pedaalemmerzakken en vervolgens in een curver box.

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

9

Volgens mij is zilverfolie niet echt goed voor de marsepein. Huishoudfolie kun je ook beter luchtdicht verpakken. Ik doe het dus ook in hh-folie en dan in een soort tupperware-bak.

10

in een boterham zakje en die weer samen met de andere in een bewaardoos

groetjes
dorinda

11

Ik heb vorige keer bij de Ikea van die zakjes gescoord met zo'n 'sluitstrip' aan de bovenkant. Zitten kleine en grote in het doosje en ik vind het prima werken. Zijn doorzichtig dus je kunt ook precies zien wat er in het zakje zit.

Groetjes Esther

12 Laatst bewerkt door Marti (16-03-2010 21:51)

Ik heb er ook huishoudfolie om gedaan.

Maar hoe lang kun je gekleurd fondant zo bewaren?

13

volgensmij toch net zolang t op de verpakking staat 9 maanden toch?

ik pak overigens in in boterham zakjes.. zo vele mogenlijk lucht eruit. en in een curverbox

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

14

oke bedankt allemaal!
Alle bolletjes zitten nu verpakt in boterhamzakjes, veel beter zo! :Y

15

Bedankt voor de reactie, weet ik dat ook weer. :)

16

Tja, hoe lang bewaren? ongeopend staat er inderdaad op iets van 9 maanden. En als je het daarna in huishoudfolie/zakjes bewaard, gaat het ook nog een tijd mee. Maar persoonlijk zou ik het dan niet 9 maanden nog bewaren. Ik denk altijd maar zo, hoe vaker je het in de handen hebt gehad/doorgekneed, hoe 'vieser' het wordt.

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

17

Ik doe het in HHfolie en dan in boterhamzakjes van de Aldi, deze zijn erg sterk! Grote stukken marsepein die ik eerst strak in HHfolie en daarna in een diepvrieszak of Ikea hersluitbare zak. Fondant kan je nadat het geopend is niet al te lang bewaren, geen maanden tot aan de houdbaarheidsdatum, want dan is het al en beetje hard geworden.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.