1

Onderwerp: Is deze combi goed???

Ik ben nog maar net begonnen met het maken van taarten en vind het vaak moeilijk welke vulling ik samen kan gebruiken.

Bij mijn volgende taartje wil ik een laag mascarpone met abrikozen jam doen en de tweede laag botercreme met lemoncurd.
Kan deze combinatie?

2

Re: Is deze combi goed???

Tja, alles kan... Over smaak valt niet te twisten!!! Persoonlijk hou ik er helemaal niet van om meer dan 2 smaken te combineren, maar ik ben daarin flink in de minderheid geloof ik.  :/  Ik kies zelf altijd maar voor 1 vulling. Voor kindertaarten is dat meestal slagroom met aardbeien of een blikje mandarijntjes, en voor volwassenen vaak iets met drank en chocolade.  :Y 

Maar probeer je de 2 smaken voor te stellen, en kijk of het logisch lijkt? Zou je ooit abrikozen en citroen combineren? Stel dat je een schaaltje citroen-ijs hebt; lijkt het je dan lekker daar abrikozen overheen te doen? Zo ja, dan weet je je antwoord!  :)

Wat ook wel 's wil helpen is nagaan of combinaties die je wilt maken al in bestaande producten voorkomen. Dus als je je afvraagt of choclade en mint lekker is; ja, blijkbaar vinden mensen van wel; anders bestond er geen After Eight!  :9

Suc6!  :thumb:

3

Hoi Suzanne,

Bedankt voor je reactie!

Ik denk dat ik het ook maar bij 1 laag vulling hou, mascarpone met abrikozenjam erdoorheen :P
Tja, afsmeren moet ik toch met botercreme, maar ik vind die zoooo zoet  :s, gooi er toch maar een beetje lemoncurd doorheen en smeer dan maar zo dun mogelijk af.

Ik moet zeggen dat je het heel logisch omschreven hebt hierboven  :thumb:, daar had ik eigenlijk niet aan gedacht om het op die manier te bekijken

THNX!

4

Je kan ook eens hier kijken, staan combinaties van vullingen:

*klikkerdeklik*

5

Ooh, dat is een super topic!
Bedankt voor de tip!

:D