1

Onderwerp: Lekkere aardbeienvullingen? & crispy chocolade laagje?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een paar lekkere aardbeienvullingen voor een taart voor een vriendin van mij...
Dus als er mensen lekkere ideeën hebben van 2 combinatie vullingen waar aardeneien in verwerkt zitten??  ;)

Dan nog een vraagje.. hoor wel eens vaker iets over een crispy chocolade laagje? Wat is het, en hoe kun je het maken?

Zou ik dat bijv. onder een aardbeienvulling kunnen doen?

Alvast bedankt!  :D

2 Laatst bewerkt door Dagmar (19-03-2010 16:22)

Re: Lekkere aardbeienvullingen? & crispy chocolade laagje?

Ik heb laatst de frambozenmouse gemaakt (staat bij recepten) en ik ga er van uit dat je die ook heel goed met aardbeien kan maken! Bij de recepten staan ook nog twee andere soorten van aarbeienmouse, die van Koenie schijnt een aanrader te zijn.

Voor een crispy chocolade laagje smelt je een reep chocola, die je op je doorgesneden biscuit ´smeert´(de meeste maken een rastertje, zodat de taart makkelijker te snijden blijft).

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

3 Laatst bewerkt door lotils (19-03-2010 16:27)

Re: Lekkere aardbeienvullingen? & crispy chocolade laagje?

De beroemde aardbeienmousse van Koenie!!!(even met de zoekfunctie) Vanmorgen nog zelf gemaakt, en o,o,o,o,o wat is die lekker. En dat laagje crispie chocolade maak ik vaak zo: Reep chocolade au bain marie smelten laten, en dan met een lepel een soort van spinneweb over de vulling/biscuit gieten.