1

Onderwerp: benodigde hoeveelheid zelfgemaakte biscuitmix voor Blanda schalen

Ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld hoor...ik kon hem in ieder geval niet vinden.

Ik heb Gisteren de Blanda van 20 cm (Ikea) gekocht en vandaag die van 12 cm (Xenos).

In de tabel staan wel de hoeveelheden die je nodig hebt met de kant-en-klare mix, maar ik ga dus zelf biscuitmix maken (basisrecept biscuitmix van deze site).

Nu is dus mijn vraag welke hoeveelheden je daarvoor nodig hebt.

Moet ik de vormen tot de rand vullen of iets eronder?

En hoe lang gaan ze in de oven?

De laatste 2 vragen zijn al eerder gesteld, maar ik kan het zo even niet zo snel terug vinden.

Ik hoop wat antwoorden te krijgen want wil voor volgend weekend iets gaan bakken.

Alvast bedankt

Groetjes Natasja

Groetjes Natasja,

2

Re: benodigde hoeveelheid zelfgemaakte biscuitmix voor Blanda schalen

gewoon 3/4e vullen net als je bakblikken

Lekker feestelijk rond.....

3

Wat ik eigenlijk bedoel is dat de tabellen met benodigde hoeveelheden alleen zijn afgestemd op het gebruik van de kant en klare biscuitmix.

Er staat dus nergens hoeveel eieren, bloem, maizena, suiker en vanillesuiker je nodig hebt voor de 12 cm en 20 cm schalen van de blanda.

Groetjes Natasja,

4

Bij FAQ staat het volgende:
Heb je een afwijkende vorm? Bepaal de inhoud door er water in te doen en meet de hoeveelheid water af. Ook wanneer je geen biscuitmix gebruikt, kan je zo de ingrediënten bepalen. Reken per halve liter één ei. Per ei gebruik je 30g suiker, 25g bloem, 5 gram maïzena en een snufje zout.

en

blanda vorm 12 cm : 50 gr mix, 40 g ei en 5 gr(=ml) water..

Maar of dit werkt weet ik niet, ik ga dit weekend aan mn eerste bland beginnen, dus ik lees mee als iemand anders een goede verhouding weet.

groetjes!

5

Toeties schreef:

Bij FAQ staat het volgende:
Heb je een afwijkende vorm? Bepaal de inhoud door er water in te doen en meet de hoeveelheid water af. Ook wanneer je geen biscuitmix gebruikt, kan je zo de ingrediënten bepalen. Reken per halve liter één ei. Per ei gebruik je 30g suiker, 25g bloem, 5 gram maïzena en een snufje zout.

en

blanda vorm 12 cm : 50 gr mix, 40 g ei en 5 gr(=ml) water..

Maar of dit werkt weet ik niet, ik ga dit weekend aan mn eerste bland beginnen, dus ik lees mee als iemand anders een goede verhouding weet.

groetjes!

Ik heb het opgeschreven en hoop dat ik eruit kom...maar dat zal vast wel.

Bedankt!  :thumb:

Groetjes Natasja,

6

ik heb ooit eens een tabel gemaakt
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=72051

7

Olga'74 schreef:

ik heb ooit eens een tabel gemaakt
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=72051

hartstikke bedankt Olga...ik heb die voor de biscuitmix meteen even uitgeprint, ik ga het morgen gelijk uitproberen met de 12 cm blanda.

Groetjes Natasja

Groetjes Natasja,