1

Onderwerp: waarin cc's invriezen. tips?

ik ben bezig met cc's te maken voor de geboorte van ons kindje. nu zitten er al een paar in de vriezer met muisjes erop. ze zitten in een plactic bewaardoos voor taart maar dat neemt zoveel plek in. er zitten er pas 12 in en hij is bijna vol! van een kartonnen doos worden de cc's droog volgens mij en gaan ze naar karton smaken.

wie heeft er tips? als ik ze los invries in een plastic zak ben ik bang dat de bekleding beschadigd of de muisjes er af vallen......

2

Re: waarin cc's invriezen. tips?

Als je muffinplaten hebt (van die metalen platen met plek voor CC's erin) dan zou ik daar een pedaalemmerzak overheen doen; en als de muisjes in botercrème bovenop de ccs liggen; mogen die er ook niet meer afvallen. Als je ze dan invriest, een uurtje wacht en dan een volgend muffinblik erop zet; dan kun je ze dus zelfs nog makkelijk stapelen  ;)
Zo doe ik het altijd met cc's waar gewoon een laagje botercrème op zit; werkt best!

Succes iig en alvast gefeliciteerd met je kindje  :Y

3

hoi veerle ik kan het proberen met het muffinblik, maar misschien wil ik die nog wel gebruiken!!!! ik wil nog meer bakken...... trouwens weet niet of ik dat met blik doe of zonder, want vond de cc's niet zo groot worden. maar het is het proberen waard!
en de kleine  wordt pas over 6 weken verwacht, maar toch bedankt voor de felicitaties!

4

Ik heb ook al mijn muffinblikken ingevroren om daarna terug te gebruiken; heeft bij mij nog geen problemen opgeleverd  :cool:
Ik bak mijn cc's altijd in het blik en vul ze tot ergens tussen 1/3 en de helft met beslag; dan bakken en na het bakken in het blik laten en gelijk een bakpapiertje erop en dan een zware snijplank; zo worden ze terug mooi plat. Zo komen ze allemaal even hoog en zijn ze allemaal bjina even groot.
Veel succes ermee!

5

ik bedoel ook niet zo zeer dat het blik daarna niet meer te gebruiken is, maar ik wil er misschien nog meer in bakken en dat kan niet als het blik in de vriezer zit ;)

6

Oh ok, dat had ik dan inderdaad veerkeerd begrepen  :lol:
Daar heb ik dan geen oplossing voor, het spijt me.

7

Ik doe de gebakken cc's altijd en een plastic zak in de vriezer.....gaat gewoon goed! En doordat ze er wat los in zitten, kun je een beetje 'rommelen' met de plek die ze innemen...........

Suc6 met de laatste loodjes!