1

Onderwerp: Chocolade toef voor op cc?

Ik hoop dat het hier in de goede rubriek staat.

Wie weet een makkelijk recept voor een lekkere chocolade toef op een cc? Ik had mouse uit een pakje gemaakt en een nacht op laten stijven, maar eht resultaat was niks. Dus wie heeft er tips voor een toef die wel goed blijft staan?

2

Re: Chocolade toef voor op cc?

Ik gebruik botercreme die met de mix wordt gemaakt, en daar doe ik gesmolten chocolade doorheen. Heel erg lekker :9

3

Ik laat drie repen chocolade smelten en als het afgekoeld is, dan meng ik dat door een pakje roomboter, goed kloppen. Wat melk erbij en een theelepeltje vanille aroma. En dan poedersuiker erbij tot je het stijf genoeg vind.. Lekker en best een stevige toef!!

succes!

Klinkt goed dames!

Zijn er ook nog andere opties met bijvoorbeeld slagroom i.p.v. boter?

5

Ik hen laatst afthereight vulling gemaakt met 2 zakjes klopvast erg lekker als het goed is staan ze hier nog ergens op het forum ;)

6

Ik gebruik het volgende recept en mijn vriendinnetje die uit engeland komt vind het heeeeeerlijk.

-200 gr roomkaas (mon chou of philadelphia ofzo...ook die van de lidl kan maar dan minder gebruiken)
-200 gr suikerbakkerspoeder
-125 gr roomboter
+/-50 ml slagroom (ik doe beetje op gevoel het moet niet te nat worden)
-cacao ook een beetje op gevoel.

Dit mix ik ongeveer 5 a 10 min tot alles goed romig is geworden en voila  :P
Succes!

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

ganache laten afkoelen, evt wat klopvast erdoor en opspuiten maar!

8

Zelfde als kaatjetaartje is wat ik je wilde zeggen, viel afgelopen zondag bij onze familie zeeeer goedi n de smaak :).
Als ik snel, snel wil..doe ik ook wel eens chocoladepasta door de botercrème, mja dan heb je wel idd weer boter :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014