1

Onderwerp: botercreme ook als vulling?

Hoi allemaal.
Ik wil voor het eerst een taart gaan maken, maar nu vraag ik me af of die botercreme die je maakt van 100 gr roomboter, 100 gr margarine, en 200 gr poedersuiker, of je die ook kunt gebruiken als vulling als je er bv dan wat hazelnootpasta doorheen doet...of is dat te machtig als vulling???
En is het dan aan te raden om er eerst een dun laagje jam op te smeren alvorens de botercreme erop te doen?
Alvast bedankt voor jullie tips.
Sandy

2

Re: botercreme ook als vulling?

Volgens mij is de 1:1 botercreme meer geschikt om af te smeren.
Mischien wel een idee om de botercreme mix van funcakes te nemen met daar door hazelnootpasta?

3

Ik maak altijd botercrème met uitsluitend roomboter en poedersuiker en dat vind ik ook prima werken als vulling, op voorwaarde dat je het niet te dik smeert en ook combineert met iets fris: een fris jamsmaakje of zo.
Ik vind het niet handig om eerst de jam te smeren en dan de botercreme. Ik snijd mijn taart altijd 2x door: onderop doe ik dan botercrème en op de volgende laag taart doe ik dan jam. Dat werkt prima!
Succes met je eerste taart  ;)

4

bedankt voor jullie snelle reactie, want ik zie echt door de vullingen het bos niet meer...
Kom er net achter dat ik nog ergens plastic ofzo vandaan moet halen voor over mijn tafel, want mijn aanrecht is te klein om de fondant uit te rollen....
Wat zijn lekkere, makkelijke vullingen om te combineren....
Zo lijkt mij die bokkenpootjesvulling ook heeeel lekkuuurrr.

5

aardbeienmousse met slagroom en jam, jammie en makkelijk :D

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!