1

Onderwerp: letters silleconenvorm

Hoe werkt dit?? Ik was reuzeblij met mijn silleconen vormpje met kleine lettertjes, maar ik krijg het niet voor elkaar er mooie lettertjes uit te krijgen.
Ik heb van alles geprobeert, met criso, zonder crisco, de marsepein kort in de magnetron gehad, lang in de magnetron gehad (tot het bruin werd, haha) Maar steeds weer blijft het niet in de silliconenvorm zitten, de v lukte me wel...maar de A op het hoekje wipte er steeds uit, terwijl de marsepein er nog niet eens helemaal inzat.......heb met een roller op de sillecoon geprobeert, maar ook dan kwam hij eruit......nou ja, wie heeft DE tip??
Groetjes Anne

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

Re: letters silleconenvorm

niemand??

de tip is om de zoekfunctie te gebruiken!! ;)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=59341

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ik was in eerste instantie ook alleen maar aan het worstelen met die letters, maar nu gebruik ik een stukje huishoudfolie.. Daarna de m'pein erin en zonder problemen krijg je het eruit..
Hoop dat je er wat mee kan.
Gr Anne-Marie

huishoudfolie in een siliconen vorm? Dat lijkt me heel raar. dan krijg je vouwen van de folie

we hebben het toch over deze letters? http://www.mijnalbum.nl/Foto-MXEPSNNW.jpg

groetjes Tirza     

ja, die letters, en mijn probleem is niet dat ik de marsepein er niet uit krijg............mijn probleem is dat ik de marsepein er niet in krijg..de silliconen lijken te glad, waardoor het niet blijft zitten.......

deze zijn het http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/al108.jpg

zoals ik in dat linkje ook al vertelde:

heel klein beetje marsepein erin duwen. ik doe het niet met mn vinger omdat het daaraan blijft plakken en ik dan het er weer uittrek. ik doe het met de flute veintool en wat crisco erin duwen. het is n beetje een monikenwerkje hoor. dan 5min in de vriezer er je krijgt ze er prachtig in vorm uit

groetjes Tirza     

ik had geen flute......maar ik heb het nu geprobeert om met folie om mijn vinger er langzaam in te duwen.........en het werkt!!

10

goed zo! gelukkig maar! folie om je vinger was ik niet eens opgekomen hoor!

en die flute-veintool, je kunt in dit geval ook de achterkant van een theelepeltje en een cocktailprikker gebruiken. Dus gewoon om het er netjes in te duwen

groetjes Tirza     

11

thnx voor de tips! Dit gaat ook super hoor!

12

Ik zat ook met dit probleem, dus na even lezen op dit forum de folie ook geprobeerd. Dit werkt prima.