1

Onderwerp: marsepein wit kleuren

Om marsepein wit te kleuren heb ik sugerflair superwhite besteld bij de webshop. Er stond bij dat je hier Marsepein goed wit mee kon krijgen, maar het is poeder??
Weet iemand hoe dat werkt? En hoeveel ik dan moet gebruiken..
Dit is nieuw voor me.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.. alvast bedankt!

Re: marsepein wit kleuren

ik lees mee ;)

d8 zelf gewoon lkkr simpel witte marseein te kopen (maar heb ik pas in juni odig :XD:

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

3

Ik gebruik de achterkant van een thee lepeltje om et eruit te halen.. en dan kleur ik beetje bij beetje.  zo veel heb je niet nodig

4

Ik vind de marspein nogal droog worden dan dus ik neem een beetje poeder en meng met een druppeltje water zodat ik een pasta krijg.. die meng ik onder de marsepein zoals andere kleuren..

maar maak je geen illusie.. marsepein wordt nooit ECHT wit..

5 Laatst bewerkt door Alexandra13 (17-03-2010 22:06)

Ik heb toevallig net een witte taart gemaakt met marsepein. Ik heb ook de sugerflair superwhite gebruikt. Gewoon beetje bij beetje aan het marsepein toevoegen tot je de gewenste kleur hebt.
Wel heb ik ook een klein beetje fondant erbij gedaan om het iets soepeler te maken en die is ook al wit.
Bij mij werd het marsepein wel iets korreliger.... ik weet niet of dat normaal is?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FQMG6WY7.jpg

6

Wauw wat een mooie taart. Ik heb net 'n stuk gekleurd en het is wel wat witter geworden, maar niet spierwit inderdaad.
Beetje droog, dus wat crisco erbij.... ben benieuwd hoe het er morgen uitziet en of het te rollen is..
In ieder geval ontzettend bedankt voor jullie reacties.
Fijne avond!

inderdaad crisco erbij om het wat minder droog te maken.

Marsepein kun je er zeker wel wit mee kleuren, maar... of het mooi wordt, daar zijn de meningen over verdeeld.

De taart van alexandra is toch echt wit en op het eerste gezicht vind ik het erg mooi. Maar als ik goed kijk zie ik inderdaad dat korrelige en dat vind ik dan weer echt niet mooi. Ik probeer nu zoveel mogelijk mijn klanten er proberen af te praten.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs