1

Onderwerp: vierkant bekleden uitrollen

Soms lig naja sta ik echt te stoeien met het uitrollen.

Ik moet nu een vierkant bekleden.. maar hoe kan ik het beste uitrollen?? is daar een speiale tactiek voor dat ik dus een mooi vierkant vorm krijg ?

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

2

Re: vierkant bekleden uitrollen

Gewoon een flinke lap uitrollen. Hoeft niet persé vierkant te zijn maar kan ook rond  ;) . Even meten hoe groot de lap minimaal moet zijn om te passen en dan zorgen dat ie naar alle kanten groot genoeg is.

mmm...als ik het teruglees een beetje vaag maar misschien snap je toch wat ik bedoel?

3

Ik rol ook gewoon een groot vlak uit. Meestal neem ik een meetlint en leg dit over mijn afgesmeerde taart om te kijken hoe groot mijn lap moet zijn. Als die alle kanten op groot genoeg is begin ik met bekleden

Groetjes Elise

het is een vorm van 25*25 heb nu ik deze bakmaat heb ook maar meteen een grotere rolstok gekocht .. is tooch fijner werken.. ook aangezien mijn houten blokke roller splinters achterlaat :S

na dat moet denk wel goedkomen zo groot mogenlijk... als rond ook geen probleem is :Pvia de tabellen heb ik vernomen 800 gr marsepein.. maar denk dat te veel .. naja we zullen zien of t allmeaal gaat lukken..

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

5

ik gebruik een touwtje, die doe ik even over de hele taart heen en knip ik dan af
die gebruik ik om de juiste lengte te bepalen voor mijn marsepein lap

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!