Onderwerp: Strik
Hallo,
Waar maak ik zo'n mooie strik mee? Heb nog wat marsepein liggen, maar weet niet of dat kan.
Groetjes,
Mascha
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Strik
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
Waar maak ik zo'n mooie strik mee? Heb nog wat marsepein liggen, maar weet niet of dat kan.
Groetjes,
Mascha
ik maak mijn strikken wel van marsepein, maar dan gaat er wel behoorlijk wat tylose doorheen en heeft hij wel 3 a 4 dagen nodig gehad om uit te harden.
maar je kan hem ook van rolfondant maken, dat is sneller hard maar ik hou meer van marsepein.
hoelang moet het uitharden met mmf?
hoelang moet het uitharden met mmf?
bij mij is mmf na 2uurtjes al erg droog
Rafaela schreef:hoelang moet het uitharden met mmf?
Doe je dan door de MMF ook tylose?
Of is dat niet nodig?
ik heb een keer een strik gemaakt met mmf, ik heb toen wel tylose gebruikt.
Hoi, vorige week een strik geprobeerd. Had heel dom (achteraf) gelijk de hele hoeveelheid tylose erdoor gekiept, totaal onhandelbaar, kleuren ging niet/nauwelijks meer, heb mmf gebruikt en het werd gelijk heel korrelig en niet meer te kneden. Ik heb gehoord dat je de tylose er stapje voor stapje door moet doen en dus iedere keer heel goed doorkneden en uiteindelijk moet het aanvoelen als kauwgom. Ik ga het gewoon nog een keer proberen, nu eerst een taart met een hoogspringer fabriceren.
Succes met je strik
amina84 schreef:Rafaela schreef:hoelang moet het uitharden met mmf?
Doe je dan door de MMF ook tylose?
Of is dat niet nodig?
Ik doe door de MMF van regalice geen tylose. Maar ik heb nu een ander merk (weet niet welke maar die gaat de prullenbak in) en dat wordt dus echt niet hard.
Ik pas een strik van marsepein gemaakt (zie avatar) Hier heb ik tylose ook door gedaan 4 gr op 200 gr marsepein. Dan wordt de marsepein niet heel hard, maar stevig genoeg zodat de strikken rond blijven staan. Ik heb de lussen op woensdag gemaakt, donderdags heb ik er de randjes aangemaakt en vrijdags is de taart gemaakt. En uiteindelijk zaterdag opgegeten. De stik was toen nog niet heel hard, maar ze bleven mooi staan.
mijn strik staat nu in de koeling... (kan dat of kan ik m beter buiten de koelkast bewaren?
heb m van fondant gemaakt 125 gr met 2 gr tylose
wil m ook eens met marsepein testen
buiten de koeling zou ik doen
ivm evt zweten
buiten de koeling droogt het net zo goed
maak je wel een foto?
dan bewaar ik m erbuiten
t is me eerste strikkie hihi.. straks maar idd fototje maken
zaterdag plaas ik m pas op de taart
Buiten de koelkast droogt je fondant sowieso sneller uit
en dit is mijn eerste probeersel. denk hou t nog even simpeltjes voor mezelf voordat ik helemaal eroplos ga.. en aangezien de taart zondag wordt opgehaald..
dus nu nog een foto zonder taart
leuk! ziet er goed uit hoor
denk als ik zon lijntje aan de zijkanten wil dat ik de fondant wel iets dikker moet hebben anders passen ze er niet op ?
Ik denk dat het zo al dik genoeg is voor een lijntje, niet?
moet zo ook wel lukken volgens mij
dit was mijn eerste strik
is volgens mij ong even dik
als je maar een randje hebt waar het aan kan plakken, das genoeg volgens mij
die is ook mooi.. haha
oke volgende word dan met randje hah
welke lengte gebruik jij? ik heb nu de standaard maat van je jem cutter strip. en die door de helft.. voor een 15 cm taartje is dat wel groot genoeg.
ik heb de maten in deze how to aangehouden
http://www.tartacadabra.com/howtos/strik.html
en mijn taart van een 24cm vierkant
oke die had ik ook maar die strip cutter had die lengte niet.. en had geen zin om t precies af temeten :$ hihi
de strip is 17 cm dus had 8.5 per lus zzeg maar.
kan ook
ik moest alles zelf afmeten, want had niet zo'n cutter
helaas... maar goed, afmeten wil ook
alleen wat meer werk idd
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Strik