Onderwerp: [HOW TO] cowboy laars
Deze how-to is speciaal gemaakt voor de leden van de leukstetaarten.nl. Ik wens deze how-to dan ook niet ongevraagd op andere sites terug te vinden!
vorige week de vraag gekregen of ik een cowboylaars wilde maken. nar uiteraard eerst gezegd te hebben dat ik dat nog niet eerder had gedaan vroegen zij of ik de uitdaging aan wilde gaan. nou, als zij dat durfde, dan wilde ik dat zeker wel
tussendoor veel foto's gemaakt, misschien heeft een van jullie er ook nog eens iets aan.
1.
ik ben begonnen met een rechthoekig biscuit , waarbij ik van de uitgesneden hoek de punt en de bovenkant van de laars gemaakt.
2.
dan heb ik de hoeken nog ietsjes afgerond anders krijg je zo'n lomp orthopedisch geval
3.
het geheel vullen en afsmeren zoals je gewend bent, of doe eens gek en prbeer iets nieuws
4.
het geheel rondom bekleden met de basiskleur.
5.
de hak rondom bekleden met een randje donkerbruin, een zooltje tegen de hak en de zool. daarna heb ik langs de overloop van de bovenkant naar de zool nog een dunne rand gemaakt en overal wat stiksels aangebracht (dit had een iets grovere stiksel mogen zijn)
6.
langs de bovenrand met de ribboncutter met gewoon en stikselwieltje (deze is iets grover) een mooie versteviging gemaakt en een lus.
en dan ben je ff bezig en gaat het zonnetje lekker schijnen, dus geen bewerking van kleur, maar gewoon een inkomend zonnetje
7.
verder uit de losse hand wat patronen gemaakt en wederom de ribboncutter met nu alleen het stikselwieltje wat sierstiksels in aangebracht.
voor het spoor heb ik losse randjes gemaakt net als de bovenzijde alleen iets dunner en een andere kleur. het metalen rondje is grijs gedust met zilver net als het spoor zelf waarin jullie vast de margrietuitsteker zullen herkennen een mens moet wat hè?
8.
en deze is vanaf de andere zijde genomen
zo en nu ga ik hem afmaken met de verpersoonlijking van de taart voor de jarige