1

Onderwerp: bakken en vullen

even een vraag ik zie de laatste tijd staan dat je een deeg of botercreme moet maken met ongezouten roomboter, ik deed het altijd voorheen met gezouten, wat maakt het eigenlijk anders als je de ongezouten gebruikt ,waar dient dit eigenlijk voor was ik wel nieuwschierig naar

2

Re: bakken en vullen

daar heb ik nog nooit op gelet eigenlijk en eerlijk gezegd staat het ook niet op de verpakking  ( ben tussendoor even naar de koelkast gelopen )van mijn roomboterof het gezouten is of niet.

3

Nou, je proeft echt wel het verschil tussen GEzouten of ONgezouten. Omdat het een neutrale smaak moet hebben, voor de bc dan, gebruik je dus de ONgezouten. Ik heb uit een eerder topic hierover begrepen dat wanneer het er niet op staat het dan ONgezouten is, of was het nou andersom  :/ ? Mijn boter komt van de AH en daar staat het wel op. Van de Campina volgens mij ook.

4 Laatst bewerkt door Veerle (17-03-2010 13:58)

Als het er niet opstaat is het normaal ongezouten. De gezouten proeft echt zout (wat een verrassing, dat konden we nooit raden  :lol: )
Ik vind gezouten boter wel lekker om bijvoorbeeld koekjes te bakken, het neutraliseert de suiker een klein beetje, waardoor je mond na 4 koekjes niet dichtplakt  :D Ook in brownies is het heerlijk.
Ik zou voor bc ongezouten boter gebruiken; anders smaakt hij helemaal niet lekker (geloof mij; ik heb het geprobeerd!)

Veel succes iig!