1 Laatst bewerkt door AnjaS (17-03-2010 11:23)

Onderwerp: Vraagje over Straight Frill Cutters nr 1

Ik heb gisteren mijn eerste Straight Frill Cutters binnengekregen, om een mooi randje op de taart te krijgen.
Ik zag bij de beoordelingen dat ze zo makkelijk in gebruik zijn.
Beetje blond misschien, maar hoe gebruik je ze, steek je het uit, als je fondant of marsepein gebruikt?
Heeft iemand van jullie misschien foto's waar een voorbeeld op staat?
Ik ben heel erg benieuwd, want het lijkt me fantastisch om een mooi randje langs de taart te maken.
Bedankt alvast.

2

Re: Vraagje over Straight Frill Cutters nr 1

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=71157
deze randjes zijn gemaakt met die cutters.

je maakt een strook van marsepein of fondant (net wat je gebruikt)
en dan maak je 1 kant recht en dan steek je een mooi randje uit, het is altijd zo, dat als je aan de rechterkant verder moet, je precies kunt aansluiten zodat je een lange strook kunt maken.

Groetjes, Dorothea.

3

Vragen horen niet in de babbel maar in één van de vragenrubrieken ;)

Ik zal je zo even verplaatsen.

Groeten, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Ik heb heel lang ruzie gehad met het randje dan netjes langs de taart te krijgen. Maar ik heb voor mij "de tip" ergens gelezen.

Ik rol het randje na uitsteken op met een stukje lint ertussen en rol dat dan weer netjes langs de taart af. Nu kan ik het randje zonder dat hij steeds breekt langs mijn taart leggen.

Ik maak het randje op dezelfde manier als hierboven geschreven.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Ottolien schreef:

Ik rol het randje na uitsteken op met een stukje lint ertussen en rol dat dan weer netjes langs de taart af. Nu kan ik het randje zonder dat hij steeds breekt langs mijn taart leggen.

Oh, dat ga ik ook proberen!  :Y  Heb ik ze eindelijk recht, breekt zo'n ding weer doormidden  :s

wonderen bestaan ...

6

ecvangils schreef:
Ottolien schreef:

Ik rol het randje na uitsteken op met een stukje lint ertussen en rol dat dan weer netjes langs de taart af.

Oh, dat ga ik ook proberen!  :Y  Heb ik ze eindelijk recht, breekt zo'n ding weer doormidden  :s

Hoe bedoel je met een stukje lint ertussen?