1

Onderwerp: Boetseren met MMF en tylose?

Hai meiden,
Lang geleden dat ik wat gevraagd heb ;-) maar ik gebruik altijd de Bakels fondant om te boetseren, met tylose erin, en heb geen idee over de MMF om te boetseren.
Wel met gewone makkelijke zittende figuurtjes, dan weet ik dat het kan. Maar ik wil het girafje maken van mijn geboortetaart (die staat op hoge dunnen beentjes en heeft een lange dunne nek) zou dat ook met MMF met tylose kunnen?

Graag tips van de MMF profs hier!
Bedankt!!

Zonnestraal (jaaa ze zijn weer terug!!)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

Re: Boetseren met MMF en tylose?

Hoi,

Ja hoor dat kan prima, ook zelfs met marsepein en tylose, dus ook met MMF en tylose.

3

Marsepein wordt toch helemaal niet hard met tylose?

4

Veerle schreef:

Marsepein wordt toch helemaal niet hard met tylose?

Klopt.. het kan een beetje steviger worden doordat er wel wat vocht zit in Marsepein.. maar het meerendeel is vet, amandel olie, daar heeft tylose weinig tot geen invloed op

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Er moet wel heel veel tylose in, maar dan zal het uiteindelijk hard worden. Het is me na bijna meer tylose dan mmf zelfs gelukt om rozenblaadjes te frillen ipv slopen. Iets meer tijd hebben scheelt ook veel tylose ;)

*heb hem gevangen*

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Pooh schreef:

Er moet wel heel veel tylose in, maar dan zal het uiteindelijk hard worden. Het is me na bijna meer tylose dan mmf zelfs gelukt om rozenblaadjes te frillen ipv slopen. Iets meer tijd hebben scheelt ook veel tylose ;)

*heb hem gevangen*

Haha Poohtje, geen tylose met MMF dus voor mijn staande girafje, tenzij ik er eentje wil maken die ligt te pitten (of al kastie wijlen is ;-) ) op de grond :-D

Enne, hoe wist je dat we hier EINDELIJK weer zon hebben?  ;) En heel goed gevangen meis!! Julio gaat morgen schilderen in je toekomstige vakantiehuis  :D

Dikke knuf!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

7

Ach Lara, als ik iemand zou willen helpen ben jij het wel!!
Maar ik boetseer nooit met MMF, dus kan je ook niet helpen.... :s

Maar gelukkig zijn er nog heel veel anderen die het wel weten èn helpen!! :Y

Vanuit Otterlo veel liefs van mij!!! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."