1

Onderwerp: Welke bakvorm barbietaart? en nog wat vragen:

Welke (bak)vorm kan ik het beste gebruiken als ik een barbie taart wil maken? Ik heb wel tulbandvormen maar die zijn zo breed en nog te laag voor een echte barbie.

Ik lees wel eens op het forum over een wondermold? wat moet ik me daarbij voorstellen?

En is het ook mogelijk een taart te maken met een echte barbie i.p.v. een pinpoppetje?

Ik ben benieuwd want ik wil namelijk binnenkort heeeeel graag een barbie taart maken, en de barbie heb ik al in huis ;)

2 Laatst bewerkt door Patricia0255 (16-03-2010 22:00)

Re: Welke bakvorm barbietaart? en nog wat vragen:

evt dit topic http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=89070

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=88765
of zoekfunctie zijn al erg veel topics over de barbie's geweest ;)

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

3

Ik maak ze inderdaad met de wondermold ,hoe hij eruit ziet kun je even opzoeken in de webshop. De " Barbie"s " koop ik bij Zeeman voor 1,= Euro. Ik haal daar de benen vanaf ( doe ik samen met de kleertjes in een plastic zakje en geef mee ) en zet haar in de cake, beetje marsepein/ fondant eromheen zodat het goed blijft zitten.

Monique

Carpe Diem !

4

Mij is gevraagd om een echte barbie in de taart te doen iemand tips want bij deze kunnen de benen er wel af maar krijg je ze er nooit meer op want dan gaat die stuk.

Iemand tips?

Groetjes Linda

5 Laatst bewerkt door G.I. Jane (30-03-2010 21:49)

Een klein cakeje meebakken en die dan bovenop het biscuit plaatsen die is gebakken in de Kenwood mengkom. Dan steken de benen niet uit en heb je ook een mooie overgang, dat doe ik eigenlijk altijd zo want ik laat de benen er altijd aan zitten.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

6

Ik heb 1x Barbietaart gemaakt zoals op de site staat met 2 tulbandvormen. Ging helemaal goed. Ik heb vandaag de Blanda 20 cm gemaakt voor mrgen en daar gaat een pinpopje in.

7

Ik maak hem ook met 2 tulbanden..gaat prima! Beetje bijsnijden dat wel.

8

Hier ook met de wondermold. En barbie's van de action. Het hangt er een beetje van af, hoe hoog de taart wordt, of barbie erin past, anders de benen eraf halen. De kleding geef ik meestal mee, als kado'tje voor de jarige.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

9

Ga zaterdag een barbietaart maken. Ik ga een tulbandvorm gebruiken en daarboven op doe ik het bekende blanda bolletje van 12 cm.

Groeten Jesni.