1

Onderwerp: slagroom en fruit (uit blik)?

Ik moet een taart maken met slagroom en fruit. Heb al het een en ander gelezen over vers fruit en diepvriesfruit maar heeft er ook iemand fruit uit blik gebruikt?
De taart wil ik van tevoren maken en bekleed invriezen is dat aan te raden met deze vulling? Daarom wil ik geen diepvriesfruit gebruiken omdat ik het dan twee keer in moet vriezen.

2

Re: slagroom en fruit (uit blik)?

je bedoelt iets van kersenvlaaivulling? dat goed prima

of mandarijntjes uit blik, gaat ook goed, wel goed laten uitlekken en ik dep ze zelfs met keukenpapier nog iets droog

nou ik dacht meer aan die blikken met allerlei verschillend soort fruit.

ja dat kan je, bedoelt fruitcoktail?
ff binden, het sap met een bindmiddel als allesbinder
en een dijkje spuiten

dianaatstyle schreef:

ja dat kan je, bedoelt fruitcoktail?
ff binden, het sap met een bindmiddel als allesbinder
en een dijkje spuiten

sorry maar dat snap ik niet  :o als ik de fruitcocktail uit laat lekken wat moet ik er dan mee doen?

6

Je kan bijvoorbeeld ook eerst een laag slagroom doen en daar fruitcocktail over verdelen/uitstrooien. Dus door de slagroom heen zeg maar!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

Ja dat wil ik ook doen, laag slagroom met de vruchtjes erover heen. lijkt me ook heerlijk. Dan kan ik ze gewoon uit blik uit laten lekken mss afdeppen en over de laag slagroom verdelen, toch?

8

kaatjekeutel schreef:

Ja dat wil ik ook doen, laag slagroom met de vruchtjes erover heen. lijkt me ook heerlijk. Dan kan ik ze gewoon uit blik uit laten lekken mss afdeppen en over de laag slagroom verdelen, toch?

ja hoor dat kan prima en is ook heel lekker

9

met fruitcocktail nog niet eerder geprobeerd, maar met mandarijntjes wel en dan doe ik het inderdaad zo.
uitlekken en deppen

Kreeg laatst ook de tip van iemand over de fruitcocktail, en geprobeerd, echt heel lekker :Y  eerst een laag botercreme van de mix (of slagroom in jouw geval), dan de uitgelekte vruchtjes erin drukken,  en dan nog een laag botercreme eroverheen, dan zitten de vruchtjes 'ingepakt' zeg maar en blijven ze lekker.

'I love it when a cake comes together'

11

LekkerTaartje schreef:

Kreeg laatst ook de tip van iemand over de fruitcocktail, en geprobeerd, echt heel lekker :Y  eerst een laag botercreme van de mix (of slagroom in jouw geval), dan de uitgelekte vruchtjes erin drukken,  en dan nog een laag botercreme eroverheen, dan zitten de vruchtjes 'ingepakt' zeg maar en blijven ze lekker.

Toevallig zat ik daar ook aan te denken dan komt het biscuit niet direct op de vruchtjes en kan het ook niet nattig ofzo worden minder risico dat er iets raars gebeurd  ;) en dat moet ik dan gewoon bekleed met marsepein in kunnen vriezen?

12

Ik heb het ook geprobeerd maar dan met perzik partjes uit blik, goed uit laten lekken en tussen de lagen leggen. Geen probleem. En erg lekker!!!!