1

Onderwerp: Verschil tussen marcepein en fondant

Ik heb vandaag mijn starterspakket binnen gekregen van het marcepein.
Maar lees hier ook veel over Fondant.
Wat is het verschil tussen marcepein en fondant?

En wat moet je eigenlijk gebruiken onder je marcepein als die dat gaat gebruiken om te bekleden?

Zoals jullie al merken ga ik het voor het eerst doen  :)

2

Re: Verschil tussen marcepein en fondant

In  marsepein zitten amandelen, fondant is puur suiker.
Ik vind bekleden met marsepein makkelijker dan met fondant, terwijl ik met fondant makkelijker kan boetseren.

Een zeiltje is het makkelijkst om het op uit te rollen, of bedoel je op de taart? Dan is het het makkelijkst om te taart af te smeren met botercreme!

.. Want taart kan altijd!!

Graaaaag de FAQ lezen..... :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Marsepein zit meer smaak aan, vind ik. En net als Lejow gebruik ik fondant alleen om bv een strik te maken. Fondant vind ik niet echt lekker, de geur alleen al. Marsepein bekleed ook mooier, voor mij dan  ;) . En ik gebruik ook een tafelzeiltje om uit te rollen.

5

Ik vind marsepein dan weer enkel lekker in bonbons of gevulde speculaas of zo. Ik zweer bij RegalIce fondant; hij is bij mij nog niet gescheurd, is heel mooi van kleur, zacht in bewerking en hardt lekker uit. En de smaak.... njammienjammienjam!!! Marsepein vind ik te sterk naar amandel smaken; zelfs de 1:4 vind ik maar net te doen. Voor mij dus nooit iets anders dan fondant om te bekleden.
Het is, zoals je kan lezen, helemaal eigen stijl en smaak. Probeer dus alles lekker uit, geniet ervan, maar zoals Tirza zegt: lees de FAQ. Op de meeste van je vragen wordt daar antwoord gegeven. Vind je het daar niet, dan zoek je op het forum met de zoekfunctie bovenaan. Als je dan nog niet vindt wat je zoekt kan je het vragen  :)

Succes iig!