Onderwerp: jam op de onderste laag te nat
Hallo,
wij vinden de combinatie jam, gele room en slagroom heerlijk MAAR elke keer wordt de onderste laag deeg waar de jam op zit zo nat...veel te nat. Heeft iemand een tip ?
www.salad-six.nl
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » jam op de onderste laag te nat
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
wij vinden de combinatie jam, gele room en slagroom heerlijk MAAR elke keer wordt de onderste laag deeg waar de jam op zit zo nat...veel te nat. Heeft iemand een tip ?
Ik doe altijd eerst de gele room en daarop de jam. Dat gaat goed.
ik heb dat ook al een paar keer gehad en smeer geen jam meer op de onderste laag; het kan wel als je jam en slagroom door elkaar doet...
Het is beter als je graag jam gebruikt, eerst het kapsel een dun laagje met botercreme te geven. Net als het dijkje spuiten voor een vulling.
Dit zelfde geldt voor het insmeren van het kapsel na het vullen, dit is niet alleen voor het plakken van het marsepein maar ook voor het niet vochtig worden van de marsepein door de vulling.
Gr. Elis
Het is beter als je graag jam gebruikt, eerst het kapsel een dun laagje met botercreme te geven. Net als het dijkje spuiten voor een vulling.
Ja, doe ik ook. Idd wel heeeel dun smeren. Met vlaaivulling doe ik dat ook zo. Dijkjes spuit ik altijd. Ik vind dat mijn taarten dan strakker worder. Ik gebruik om af te smeren wel de bc van 1:1.
Ik doe meestal de onderste laag iets cremigs of romigs en daarop dan fruit en/ of jam. Heb er nooit last van. Misschien iets minder dik vullen?
Dank jullie wel,we gaan het zeker uit proberen..
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » jam op de onderste laag te nat