1

Onderwerp: meerdere kleuren mmf op een taart

Ik heb laatst zelf marsmellowfondant gemaakt in een kleur.

Ik vroeg me af hoe je te werk gaat als je een taart wilt bekleden met meerdere kleuren mmf. Want om nou een aantal keer dezelfde hoeveelheid mmf te moeten maken...(300 gr marsmellows 500 gr poedersuiker).

Kan je de mmf ook een kleurtje geven als hij al af is?

Groetjes Natasja,

2

Re: meerdere kleuren mmf op een taart

Ik geloof niet dat ik het helemaal snap :think:  :nooo .

Je hebt zelf MMF gemaakt in een kleur. Maar je hoeft toch niet al het MMF gelijk te kleuren in dezelfde kleur?
Ik kleur per taart.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ottolien schreef:

Je hebt zelf MMF gemaakt in een kleur. Maar je hoeft toch niet al het MMF gelijk te kleuren in dezelfde kleur?
Ik kleur per taart.

Als ik het zo teruglees snap ik er zelf ook niet veel meer van   :o

Wat ik bedoel; als ik bijv. een taart wil bekleden met wit fondant (mmf) hoe doe ik dat dan als ik gekleurde decoratie erop wil maken, aangezien ik dan enkel wit fondant heb.

Hoop dat het zo beter te begrijpen is...weet ook niet hoe ik het beter kan uitleggen  :/

Groetjes Natasja,

4

Natasja22 schreef:
Ottolien schreef:

Ik kleur per taart.

Wat ik bedoel; als ik bijv. een taart wil bekleden met wit fondant (mmf) hoe doe ik dat dan als ik gekleurde decoratie erop wil maken, aangezien ik dan enkel wit fondant heb.

Hoop dat het zo beter te begrijpen is...weet ook niet hoe ik het beter kan uitleggen  :/

Je kan toch kleine beetjes kleuren...beetje kleurstof erdoor heen en kneden maar....Als je je taart met wit bekleed hebt houd je dus een restant wit over dat kan je kleuren...

Ook kan je kleine beetjes fondant maken...ik maak de hoeveelheid fondant die ik denk nodig te hebben. En dat kan dus ook wel eens een heel klein beetje zijn..Ik houd mezelf niet vast aan het recept en doe het poedersuiker altijd op het gevoel.

5

eilathan schreef:
Natasja22 schreef:
Ottolien schreef:

Ik kleur per taart.

Je kan toch kleine beetjes kleuren...beetje kleurstof erdoor heen en kneden maar....Als je je taart met wit bekleed hebt houd je dus een restant wit over dat kan je kleuren...

Ook kan je kleine beetjes fondant maken...ik maak de hoeveelheid fondant die ik denk nodig te hebben. En dat kan dus ook wel eens een heel klein beetje zijn..Ik houd mezelf niet vast aan het recept en doe het poedersuiker altijd op het gevoel.

TJa, zo had ik het nog niet bekeken dat ik me niet perse hoef vast te houden aan het recept. Ik heb ondertussen al wat spulletjes aangeschaft om mijn taart te decoreren, dus het kleuren kan ik altijd nog proberen (heb ook nog geen kleurstof aangeschaft)

Groetjes Natasja,