1

Onderwerp: Gumpaste smelt?

Heb al gezocht, maar kan niet echt vinden wat ik zoek...vandaar maar even zo een nieuw topic openen..

Ik heb gumpaste aangeschaft om fijne decoratie en rozen mee te maken. Nu wilde ik eergisterenavond eens wat uitproberen, maar de paste smolt gewoon in mijn handen! Het plakte aan alle kanten en kon er niet mee uit de voeten.

Wie kan mij vertellen hoe ik met dit spul om moet gaan? Ligt het aan de warmte van mijn handen?
Alvast bedankt!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

2

Re: Gumpaste smelt?

Ben je zeker dat het gum of flower paste is ??? zoja vind ik het vreemd ...maar probeer wat maizena erbij te doen maar met HELE KLEINE beetjes.... misschien een klein beetje op je tafel doen en dan je paste erin doppen en kneden kleeft die dan nog nog eens doppen totdat die niet meer kleeft....maar let wel op dat je niet overdrijft want dan zou je paste eens heel stug kunnen worden( je kan het misschien doen met een klein stukje van je paste)
Veel succes!!! ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

3

Ja dat weet ik heel zeker, ik kan lezen hoor ;).
Ik heb de Ballina gumpaste besteld en het is gewoon net kauwgom. Maar goed, ik ga jouw tip eens uitproberen :). Dank je!

4

heel goed je handen invetten met crisco, blijft het niet aan je handen plakken en plakt de gumpast ook niet meer zo!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

5

Ik mag niet met crisco werken i.v.m allergie, dus dat gaat niet lukken :)

6

oeps  :o
Ook niet als je van die chirurgenhandschoentjes aan doet en dan crisco of frituurvet gebruiken?

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

7

Liene schreef:

Ja dat weet ik heel zeker, ik kan lezen hoor ;).
Ik heb de Ballina gumpaste besteld en het is gewoon net kauwgom. Maar goed, ik ga jouw tip eens uitproberen :). Dank je!

Oeps sorry mocht ik je beledigt hebben :o , ik ging er ook van uit dat je kon lezen anders had je dit hier niet kunnen schrijven :lol:

8

Hahaha..nee hoor, je hebt me niet beledigd! Zeg, zo snel aangebrand ben ik niet hoor :D.
Baal er gewoon zo van dat het niet werkte, wil er zo graag mee aan de slag. Mja...ga gewoon nog  ns een poging wagen met jullie tips. Kan het trouwens echt niet aan de warmte liggen?

9

Dan moet het toch al heeeeeel warm zijn , nu moet ik zeggen dat ik de gumpaste van Ballina niet ken en nooit mee gewerkt heb dus?????? Ik zou zeggen probeer het eens met maiszetmeel  :Y

10

Ik gebruik wel Ballina gumpaste maar 'smelten' herken ik echt niet... Het kan inderdaad net uit de verpakking vrij plakkerig zijn, maar met wat crisco of, in jouw geval met handschoenen dan, werkt het zoals andere gumpaste.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Ja ik gebruik ook ballina maar ik heb er geen last van.
Wel als ik er onderhand al een uur mee bezig ben
Maar dan komt het gewoon door de warmte verwacht ik.

A new hobby, a new challenge