1

Onderwerp: biscuit zo miezerig plat wat doe ik fout?

Hoi dames,

ik heb tot 2x toe dit recept gemaakt voor een springvorm van 26 cm

260 gr ei
175 gr suiker
145 gr bloem
29 gr maizena
zakje vanillesuiker
beetje zout

de eieren zijn ca 20 min gemixt ik heb de temp van de oven op laten lopen en ook niet direct na afloop de biscuit uit de oven gehaald zodat hij niet inzakt.

Nou echt niks is gelukt. Uit frustratie had ik de 2 biscuits maar op elkaar gedaan maar ze smaakten voor geen meter. zo hard en droog.
Moet ik er misschien een bakpoeder ofzo indoen.

Iemand misschien tips of een ander recept voor mij.
weet het allemaal niet meer

2

Re: biscuit zo miezerig plat wat doe ik fout?

Via de zoekfunctie in de categorie bakken&vullen kom je heel ver, hier zijn al meerdere topics over geweest, vol met tips! Succes en hopelijk gaat je volgende kapsel stukken beter!

5 eieren
150 gr. suiker
125 gr. bloem
25 gr. maizena
zakje vanillesuiker
zout

dit zijn de verhoudingen in het recept linksboven in de balk...........die van jou zijn toch wat anders  :/

3

waar zit de zoekfunctie dan in deze categorie. ik ben een beginneling en kan het niet vinden

4 Laatst bewerkt door djehr (14-03-2010 12:54)

Je hebt geen aparte zoekfunctie per categorie maar een algemene zoekfunctie. Binnen die algemene zoekfunctie kun je wel specificeren.

Scroll even helemaal naar boven en kijk onder de oranje balk waar Het "DeleuksteTaarten"- Forum in staat.
Daar vlak onder staat 'zoeken'.
Als je dat aanklikt kom je in de zoekfunctie.

Als je vervolgens naast het vakje (Sleutel)woorden biscuit mislukt intikt en bij het stukje "Forums te doorzoeken" onder Taarten bakken en vullen het vakje 'Bakken en Vullen' aanklikt.
Daarna helemaal onderaan op 'zoeken' klikken en dan krijg je een hele lijst die gaat over biscuit bakken.

5

heb het gevonden, thanks!!

6

of de bakmix uit de webshop kopen! kan niet mislukken en is heerlijk.
succes de volgende keer!

7

ik weet niet wat ik dan fout heb gedaan maar de bakmix uit de webshop is bij mij mislukt
heb me aan de beschrijvingen gehouden en toch is ie niet goed gegaan en nu????

ik heb gewone cakemeel gebruikt als bodem

8

monique-l-l schreef:

ik weet niet wat ik dan fout heb gedaan maar de bakmix uit de webshop is bij mij mislukt
heb me aan de beschrijvingen gehouden en toch is ie niet goed gegaan en nu????

ik heb gewone cakemeel gebruikt als bodem

Wat bedoel je met gewone cakemeel voor de bodem? Heb je twee soorten mix door elkaar gebruikt?

je eieren komen toch niet uit de koelkast hè, dat is funest voor rijzen heb ik mij laten vertellen. ik klop ze in een bak die in heet water staat. de bloem erdoor spatelen, niet mixen...
misschien is de oven te heet? verder heb ik ook geen idee...

liefs marieke

10

Inderdaad, het kan komen doordat de eieren te koud zijn.

Advies is vaak voor gebruik om de eieren een 10/ 15 min. in warm water te laten liggen.

Ook de boter dient op kamertempratuur te zijn.

Gr. Elis

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

11

nee hoor ik heb niet 2 soorten meel gebruikt maar ik heb gewoon van cakemeel een ronde taart gemaakt en die bekleed.

mijn eieren waren op kamer temperatuur.

en boter heb ik niet gebruikt ??? stond volgens mij niet in t recept maar goed we blijven proberen
donderdag is mijn man jarig en we gaan in herhaling vandaag

12

Ik heb een aantal keer biscuitgebak gemaakt met bloem, maizena enz. Op zich ging dat goed.

Maar heb vorige week een keer de mix gebruikt en dat is veeeeel beter  :Y

Komt mooi omhoog en de structuur is beter, steviger maar toch luchtig.

Dus ik ga niet meer tobben en gebruik gewoon steeds de mix  :)

13

Ik denk dat cakemeel niet geschikt is om biscuit van te bakken. Wanneer je de verhoudingen die Karin09 opgeeft aanhoudt, de eieren van te voren opwarmen in heet water, eerst de eieren + suiker 10 minuten mixen en daarna de bloem + maizene er door scheppen, dan kan het bijna niet mis gaan. Oven niet te heet (zelf doe ik 160 graden en verhoog niet tussentijds)

succes!