1

Onderwerp: letters rechtop laten staan

Het leek mij wel leuk om letters rechtop te laten staan op de taart.
Dus heb wat tylose door mijn fondant gedaan.
Maar je moet het zo dun uitrollen om die tappit uitstekers te kunnen gebruiken. Ik vraag me af hoe die letters zo rechtop kunnen staan. Daar zijn ze toch veel te dun voor dan? En bv de g heeft ook geen platte onderkant waar hij makkelijk op kan staan.
Hoe doen jullie dat?

2

Re: letters rechtop laten staan

vastplakken in royal icing lukt (bijna) altijd bij mij

3

Ja bij mij ook en dan doe ik er eventjes een opgerold stukje keukenpapier achter voor steun, totdat de icing droog is.

4

Bedankt voor de goede tips!
Gebruiken jullie dan een flinke dot icing? Of is een klein beetje genoeg?

5

Een beetje is genoeg :Y

6

Ik doe het ook altijd met icing. En een klein beetje is genoeg. Zoveel valt zo erg op! En eventueel als je iets te veel doet kan je er een versiersel op doen.

A new hobby, a new challenge

7

Ik heb gister dus de letters gemaakt. Maar het wordt niet echt hard.
Doen jullie het drogen aan de lucht, of in de koelkast of maakt het niet uit?
Ik heb een fondant/marsepein mengsel (1:1) gebruikt met tylose. Maar het is wel fondant van Ballina, en ik heb ergens gelezen dat het dan niet helemaal hard wordt.
Maar het is nu helemaal niet hard, het valt gewoon om. Zo kan ik het natuurlijk niet overeind zetten!

8

Ballina wordt inderdaad niet hard en marsepein ook niet (nou ja na heel lang wachten wel), ook niet met tylose. Bakels of Regalice wordt wel hard (met of zonder tylose) of je kunt gum, flower of Mexican paste gebruiken (kun je zelf maken, zie de recepten).