1

Onderwerp: Soms heb je een verzoek....

Die je gewoon niet kan weigeren......
Laatst maakte ik voor een kennis met een hele zieke zoon een dooptaart. Heel verhaal, maar heel in het kort, ze zijn toch in Nederland als oma 60 jaar wordt. En of ik dan 60 cc's wil maken en een klein chocobommetje geheel van witte chocolade. En dit dus op heel erg korte termijn..... En daar gaat het dus een beetje mis. Bij ieder ander had ik nee gezegd, maar dit is een vraag die ik niet kan weigeren vind ik zelf. Maar ja ik heb het nog nooit gemaakt (dat weet ze) en dus ook nog nooit uitgezocht....
Wie wil en kan me uit de brand helpen met snelle ideeën? Het gaat alleen om de chocotaart.... Het wordt in ieder geval een 15 cm taart, dus op zich niet heel veel werk. Is het wat om zo'n taart te vullen met chocobc? Oreokoekjes erdoor? Ganache (witte) maken en daarmee overgieten? Giet ik deze ganache zo over de taart, of smeer je deze eerst af? Hoeveel zou ik dan nodig hebben voor een 15 cm? Wat zou ik kunnen gebruiken aan de zijkant van deze taart? Tjonge een hoop vragen zeg...... Maar goed, ik wil het voor dit gezin ook echt goed doen, maar helaas is de tijd krap (voor hun zoon ook..... :( )

Enjoy!

2

Re: Soms heb je een verzoek....

Sjonge wat klinkt dit zielig zeg  :s
Wel lief dat je op zo'n korte tijd nog wil wagen om alles te maken wat ze willen, zo bezorg je die mensen toch een speciale dag.

Oreokoekjes in BC is superlekker; maar de laatste keer dat ik dat maakte had ik echt tandpijn van alle suiker; dus kijk een beetje uit met je hoeveelheden. Er is ook chocoladerolfondant, misschien kan je die gebruiken? (lijkt me makkelijker dan ganache, maar ik heb me dan ook nog niet gewaagd aan ganache)

In ieder geval heel veel succes ermee!

3

met ganache afsmeren en als die iets uitgehard is met ganache overgieten.
met cupcakes kun je bijvoorbeeld al vast rondjes voor er oven op uitsteken en versieren zodat je vrij snel als je cc-tjes gebakken hebt kunt bekleden. succes

4

Witte chocofondant om te bedekken, en chocobotercreme om te vullen lijkt me prima, wel combineren met een beetje zure jam, viervruchtenjam of zo voor de andere laag. Witte ganache vind ik lastig om glad te krijgen over de taart, maar wel zaaaaalig !
Heel veel succes om hier weer iets zaligs en prachtigs van te maken !

Groetjes, Conny

5

zoals olga al zei is het slim om eerst de ganache er over uit de smeren en uit te laten harden en dan er overeen te gieten. anders glimt het niet mooi. ook kun je de ganache spuiten.

zelf gebruik ik voor witte chocolade de zwitserse variant. is wel duurder maar smelt enorm goed en klont niet! is gewoon bij de deka te koop (ook in apeldoorn;) )

ook enorm lekker om de chocolade au bain marie te smelten iets aflaten koelen en dan te mixen met een eigeel en vervolgens mascarpone toevoegen. en hier mee de taart afsmeren of vullen.

succes!!

Enthousiaste groet, Maxime