Onderwerp: Soms heb je een verzoek....
Die je gewoon niet kan weigeren......
Laatst maakte ik voor een kennis met een hele zieke zoon een dooptaart. Heel verhaal, maar heel in het kort, ze zijn toch in Nederland als oma 60 jaar wordt. En of ik dan 60 cc's wil maken en een klein chocobommetje geheel van witte chocolade. En dit dus op heel erg korte termijn..... En daar gaat het dus een beetje mis. Bij ieder ander had ik nee gezegd, maar dit is een vraag die ik niet kan weigeren vind ik zelf. Maar ja ik heb het nog nooit gemaakt (dat weet ze) en dus ook nog nooit uitgezocht....
Wie wil en kan me uit de brand helpen met snelle ideeën? Het gaat alleen om de chocotaart.... Het wordt in ieder geval een 15 cm taart, dus op zich niet heel veel werk. Is het wat om zo'n taart te vullen met chocobc? Oreokoekjes erdoor? Ganache (witte) maken en daarmee overgieten? Giet ik deze ganache zo over de taart, of smeer je deze eerst af? Hoeveel zou ik dan nodig hebben voor een 15 cm? Wat zou ik kunnen gebruiken aan de zijkant van deze taart? Tjonge een hoop vragen zeg...... Maar goed, ik wil het voor dit gezin ook echt goed doen, maar helaas is de tijd krap (voor hun zoon ook..... )