1

Onderwerp: Hoeveelheid fondant ronde vorm 26cm

Ik ga vandaag mijn eerste taart maken en bekleden, nu heb ik van de dame in de winkel 500gr rolfondant meegekregen en zij vertelde me dat dat genoeg is voor de taart en dat ik dan nog wat overhoud.
De tabel van het forum zegt echter dat je ong. 600 nodig hebt.

Ik wil dus weten of ik van tevoren al een klein beetje ervan af kan halen wat ik apart kan leggen(zodat het niet meegekleurd wordt met de rest) of dat ik dan tekort kom.

Wat zijn jullie ervaringen ?

2

Re: Hoeveelheid fondant ronde vorm 26cm

Ik zou toch die 500 gram uitrollen en dan de randjes daarvan die je overhoud gebruiken om de versiering mee te maken. Die kan je opnieuw kleuren ook (roze kan je rood maken, maar rood geen roze natuurlijk)

Ik zou zelf ook (ruim) 500 gram gebruiken om uit te rollen....

Groetjes, Linda

3

Bedankt voor je antwoord  :)

Ik zit te denken om i.p.v. een 26cm, een 24 cm te gebruiken. Zodat ik iets meer speling heb, is dat verstandig?

4

Als je 26 niet al te hoog is moet het lukken, maar 24 kan natuurlijk ook. Gewoon proberen, je houdt altijd wel een strook over die je eraf moet snijden.

Groetjes, Linda

5

super, dank je wel!

6

bij een vierkante van 30x30 stond 1 kilo, ik had 400 gram over....

7

Bij de hoeveelheden die aangegeven staan houd je altijd over: het gaat er natuurlijk om dat je je lap ruim uitrolt zodat je hem netjes over de taart kunt leggen. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

Hoi,

Ik heb pas een ronde taart bekleed met fondant. Ook 26 cm. Het was geen hele hoge taart. Ik heb niet zo heel veel versiering erop gedaan.
Ik had van de kilo die ik had, nog bijna 600 gram over.

Succes met je taart!!

Groetjes Gerien

9

Bedankt voor alle reacties!

Nou, ik heb gister 8 uur in de keuken gestaan( wilde perse ook red velvet cupcakes maken)
Ik heb toch de24cm gebruikt en de taart was redelijk laag uitgevallen, dus had zat fondant over.
Maar vond het nog knap lastig om mee te werken en helaas is hij dan ook niet echt mooi geworden. Ik kreeg de taart al niet glad met de botercreme,dus wist dat hij sowieso niet egaal zou worden.

Fondant was ook nog te dun uitgerold, dus hier een daar gescheurd.
Gelukkig had ik genoeg fondant over om vlindertjes te maken en die eroverheen te plakken.

volgende week zondag ga ik voor de 2e. Dit keer sla ik wat meer voorraad in(en laat ik het lekker bezorgen)