1 Laatst bewerkt door Anne92 (13-03-2010 13:12)

Onderwerp: Invriezen, aansnijden en weer invriezen??

Hallo allemaal,

voor mijn verjaardag wilde ik een topsy turvy maken. 18 maart ben ik jarig, en 20 maart vier ik het nog een keer wat uitgebreider.
Het plan was om de TT voor 20 maart te maken, en voor 18 maart een taartje te kopen.
Maar, mijn moeder heeft per ongeluk een taart voor 20 maart besteld, en die kan niet meer verzet worden naar de 18e.
De Topsy turvy is veel te groot voor het handje vol mensen dat de 18e komt...
Ik maak de taart dit weekend en begin volgende week, en dan vries ik hem in. Ik vroeg me af of ik op 18 maart de taart kan aansnijden, en de rest weer kan invriezen of weer in de koelkast kan zetten..
Ik heb zo het vermoeden dat dit niet kan[ik weet niet waarom..]. Maar anders zit ik 20 maar met taart voor 60 personen!!!  :s
Kan een aangesneden, gedecoreerde taart nadat hij al eerder in de vriezer heeft gestaan weer terug in de koelkast of vriezer?

Ik vul hem overigens met jam, banketbakkersroom en mona kwarktaart toetje!

anniescakes.hyves.nl

2

Re: Invriezen, aansnijden en weer invriezen??

Jah hoor kan zeker wel, als je de taart de 18 aansnijd is deze echt nog wel goed de 20ste !

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

3

Bedankt!!

anniescakes.hyves.nl

4

Mij hebben ze altijd gezegd dat iets wat ingevroren is geweest NOOIT voor een 2de keer ingevroren mag worden vanwege risico op salmonella etc. Dus echt geen 2de keer gaan invriezen!!!!!!

Houd je taart dus maar gewoon in de koelkast, dat werkt best.

5

Veerle schreef:

Mij hebben ze altijd gezegd dat iets wat ingevroren is geweest NOOIT voor een 2de keer ingevroren mag worden vanwege risico op salmonella etc. Dus echt geen 2de keer gaan invriezen!!!!!!

Houd je taart dus maar gewoon in de koelkast, dat werkt best.

Ja dat dacht ik dus ook al!! Bedankt!!
Het blijft die 2 dagen in de koelkast vast nog wel gewoon goed :)

anniescakes.hyves.nl