Onderwerp: Vlinders
Ik heb een vraagje. Ik ben nog niet zolang aan het bakken maar ik wilde graag weten hoe jullie de vleugels van de vlinders laten staan.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Vlinders
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb een vraagje. Ik ben nog niet zolang aan het bakken maar ik wilde graag weten hoe jullie de vleugels van de vlinders laten staan.
Ik maak de vleugels met een vlinder-uitsteker die ik bij de hema heb gekocht (ik geloof 6 uitstekers voor €2)
Ik doe tylose door mijn fondant, rol hem dun uit, steek de vlinder uit, snijd het lijfje van de vlinder er met rechte sneden uit (dus ik volg niet de rondingen van het lijfje, ik snijd recht) en zo laat ik de vleugels dan uitharden. Als ze uitgehard zijn: een streepje royal icing, de vleugels erin duwen zodat ze er net in zitten zeg maar en dan daarna een "echt lijfje" spuiten met royal icing zodat de vleugels stevig vastzitten.
Of kleine vlinders: met een vlinderpons in snoeppapier en dan doormidden knippen en een lijfje spuiten van royal icing. Belangrijk: ik laat de vlinders met de royal icing dan drogen in een stevig papier dat ik gevouwen heb; zodat de vleugels niet kunnen doorzakken zeg maar.
fondant met tylose even minimaal 15minuten in laten trekken. Dan dun uitrollen, uitsteken en dan op een zigzag/ WWWW-vorm gevouwen karton met bakpapier/taartkarton leggen en voila.
Ik gebruik geen royal icing voor het lijfje, omdat ik de vleugels niet los snij, blijft het gewoon 1 stuk
Hallo,
Ik heb 2 weken geleden ook mijn eerste vlindertjes gemaakt en ik vondt het ook zo mooi als de vleugeltjes op vliegstand staan. Nu had ik hier en daar gekeken hoe ze dat doen en ze beschreven overal bakpapier vouwen en precier in een knik leggen, maar ik kreeg dat niet voor elkaar dus toen alternatief gezocht gewoon magnetron doosje alle vlinder op randje gehangen en zo laten liggen 1 nachtje dag daarna bleven ze mooi staan. Ik had ze gemaakt met mmf en tylose. Ik geloof als je fondant gebruikt je ook tylose moet gebruiken. Met marsepein is het geloof ik weer anders maar dat weet ik niet.
Ik hoop dat je er wat aan zult hebben.
Met marsepein is het geloof ik weer anders maar dat weet ik niet.
marsepein hardt nauwelijks uit met tylose, het wordt wel steviger, maar niet echt hard, ja misschien na een paar weken
MMF is uiteindelijk ook fondant, daar staat de laatste F voor Dus inderdaad fondant met tylose
Ik heb deze zwarte van Ikea http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60146194
Werkt ideaal voor het laten drogen van vlinders.
Dank je wel allemaal voor jullie reactie. Ik heb de vlinders gemaakt en ze zijn echt mooi geworden. Heel de taart trouwens. En de vulling is goed gelukt. Ik hoop dat ze hem morgen lekker vinden op het werk.
Groetjes Yvonne
welke vlinder uitsteker gebruiken jullie?
Ik heb deze zwarte van Ikea http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60146194
Werkt ideaal voor het laten drogen van vlinders.
Wat een super tip!! die heb ik hier ook nog wel liggen
welke vlinder uitsteker gebruiken jullie?
Ik die van de hema; helemaal gek op!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Vlinders