1 Laatst bewerkt door Dot (12-03-2010 18:13)

Onderwerp: rozen op bruidstaart

Ik ben nu al bezig de rozen te maken voor op de bruidstaart volgende week vrijdag. Ik maak ze van mexican paste en ze drogen goed en zijn nu al keihard.
Maar een deel van wat half af was, kon er niet tegen, dat er een schoteltje op viel en die zijn dus half afgebroken.

Nu zit ik dus te denken, hoe ik dat zal doen met de taart volgende week. Ik wil ze vastlijmen met poedersuiker+water, lijkt me het stevigst. Maar de taart wordt door de catering hier opgehaald en dan naar de locatie gebracht.... ik ben zo bang, dat er rozen onderweg zullen sneuvelen. Is mijn vrees terecht? Of zal dat zo'n vaart niet lopen? Of als de taart klaar is, omwikkelen met keukenpapier??

Als iemand tips of ideeën heeft, GRAAG!!

oh ja, en ik vind ze eigenlijk best wel dof en zou er graag wat glans op willen doen; kan dat alleen lustre spray, of is daar nog een tip voor??

Groetjes, Dorothea.

2 Laatst bewerkt door Bommeltje (12-03-2010 23:40)

Re: rozen op bruidstaart

Om eerlijk te zijn zou ik eerder zeggen "ik breng hem zelf wel!!" :)

Aan de andere kant.. zijn rozen op zich niet kwetsbaarder dan andere versieringen op een bruidstaart.. toch?

als er marsepeinen strikken of fondant lussenstrikken op zitten zijn die ook kwetsbaar,.. en als ze het bij jou op komen halen.. zorg wel dat je van te voren een goede foto hebt gemaakt van alle kanten zodat je bewijs hebt dat alles 'heel' de deur uitgegaan is..  (desnoods een 'vrachtbriefje' maken wat de gene die hem ophaalt even ondertekend als bewijs dat ze hem in goede orde hebben ontvangen.. Ik neem aan dat degene dan ook wel snapt hoe voorzichtig ze moeten zijn..

Glans kan ook met poeder.. kwastje heel lichtjes langs de randjes.. (meeste er eerst afgetikt, en afgeblazen.. )
Volgens mij heb je maar heel weinig nodig.. alleen de randjes dan is het effect al groot.. (ik heb de rozen alleen met kleur gedust.. niet met glitters)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Dank je Bommeltje, ik heb nog niet eerder een bruidstaart gemaakt en tot nu toe waren de versieringen ook nog nooit zo kwetsbaar...
Ik kan hem zelf niet brengen, want ik heb geen auto en de catering moet van Rhenen naar Ede toch via Veenendaal, dus was een logische oplossing...

Wat voor poeder zou jij aanraden?
Is cacaospray ook een mogelijkheid? Ik zie alleen wel, dat de bus enorm duur is...

Groetjes, Dorothea.

4

Ik zou ze een beetje laten glimmen met lustre dust.. Ik ken cacao spray niet  :nooo

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

mijn zusje gebeld voor meer info over lustre en zij heeft nog een aangebroken potje staan! Die komt dus volgende week deze kant op! Dank je voor de informatie!!

Groetjes, Dorothea.