1 Laatst bewerkt door Ilse-bakt (14-02-2010 21:24)

Onderwerp: Wat wil je als je 3 jaar word??? een Barbietaart!!! nu met foto...

Via hyves een verzoekje gekregen van een kennis om een taart te maken voor haar dochter die 3 jaar werd. Het moest een roze taart worden en ze houdt van prinsessen...
Ultieme kans voor mij om een barbie-taart te maken, die stond nl nog op mn lijstje om eens te proberen. Hij moest voor ca. 30 personen. Een tulband alleen was dus niet genoeg en er maar een vierkant onder gemaakt. Toen ik de barbie op de ondertaart zette, ging het mis met de rok, balen!
Het randje schoof er aan de voorkant (waarom precies daar??!!!) een beetje onder en viel niet meer goed te krijgen.
Verder vond ik het heel lastig om de tulband goed aan te laten sluiten op het lijfje en dus maar een sierrandje sterren bedacht.
Kortom, ik was niet helemaal tevreden maar de jmoeder + de jarige vonden m prachtig
Tijd voor de foto...
Tips en adviezen nav bovenstaande zijn erg welkom!!!
http://members.chello.nl/ftkort/taart/img/barbie1.jpg
http://members.chello.nl/ftkort/taart/img/barbie2.jpg

2

Re: Wat wil je als je 3 jaar word??? een Barbietaart!!! nu met foto...

Ik zie geen foto?..........

3

Dank je Karin, heb het aangepast...

4

Leuke taart!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

5

Hij is super! Leuke jurk met al die kleine bloemetjes, mooi gemaakt.........

6

Hoi, je kan een klein boltaartje of cupcakje bakken en die nog op de tulband zetten dan krijg je iets mooier verloop van lijf naar rok, vind ik dan toch  :D . Nu heb je gelijk zo een breed begin vanuit haar middel. Ziet er verder mooi strak uit. En leuk opgelost toch met de sterren.  :thumb:

Gr. Jen.
I taart you,

7

Jen,
Bedankt voor je tip, dat is een goed idee!
Wat nog mooier is, is dat ik half maart jarig ben en ik die mooie mold  vast wel aan iemand kan vragen, ;)
Maar ga het daarvoor nog een keer proberen met een extra boltaartje.
thanx!

8

ik ga beginnen met te zeggen: mooi gedaan!!
Ik ga morgen ook eentje maken, dus had ik even wat vraagjes. Heb je de tulband vast gemaakt op het vierkant? Of gewoon gestapeld zonder taartkarton of stokjes?

9

ik vind haar prachtig

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

10

Saartje,

Ten eerste bedankt! Ik vond het een erg leuk projectje om te maken, hoop dat jij het morgen ook leuk vind!
Ik heb het inderdaad met stokjes en een taartkarton onder de barbie gedaan. Wilde niet het risico lopen dat hij in zou zakken. De tulband met barbie was nog best zwaar.
Succes ermee!