1

Onderwerp: Ik kap er mee, zit niet in me

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FPQROJ8A.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZECZN4YQ.jpg

de eerste foto was een probeerseltje, 2e foto is voor een verjaardag morgen, de eerste is gevuld met roomyoghurt frambozen en de 2e 1 laag slagroom en 1 laag roomyoghurt frambozen.

Dit waren mijn laatste taarten dames, ik geef het op, zal het nooit leren.

2

Re: Ik kap er mee, zit niet in me

Niet stoppen, ik vind ze er toch hartstikke mooi uitzien. Ik heb nu mn 2de taart gemaakt  sweet 16 boys en ja hij is niet perfect maar ik weet waar ik de volgende keer op moet letten, die een leert snel de ander langzaam

Ik zag , ik wou , en nu doe ik het ook, ja taartjes maken is een verslaving..........Maar ben nog een beginneling :D groetjes

3

Heb even andere taarten van je teruggekeken.............en je ziet gewoon dat het beter gaat! De bovenste vind ik helemaal super...........die onderste is ook gewoon mooi!

Klinkt heel definitief dat je gaat stoppen (je bent nog maar net begonnen als ik het zo lees)............maar je kan toch ook gewoon ff de boel in de kast laten en als het weer beter wordt :cool: met het zonnetje in je gezicht weer enthousiast aan de slag?

4

Die zien er toch netjes uit, goed gedaan hoor  :Y
Niet opgeven hoor, blijven oefenen!
Doe dit ook nog niet zo heel lang en soms kan ik het fondant ook wel zo tegen de muur aan smijten  :grr: 
Gewoon vaker hier komen kijken wat iedereen maakt wordt je vanzelf wel weer geispireerd om wat te gaan maken  :+

5

nou het zou zonde zijn als je gaat stoppen hoor. Je eerste taart vind ik erg mooi geworden  :Y  en we zijn allemaal zo begonnen. Als je mijn eerste taart bekijkt en dan die van een jaar later is het verschil echt megagroot.

Kom op, doorzetten  :thumb:

Veel liefs Rafaëla

6

Hallo MBB,

Jeetje, wat zou dat jammer zijn...
Wil je, voordat je met deze hobby stop, even naar mijn taarten kijken ?
Mijn taarten (3 op dit forum) zijn lang niet van de kwaliteit die de dames hier allemaal halen, maar dat neemt niet weg dat ik iedere keer weer denk "O, daar kan ik een taart voor maken" en "Zou dat een lekker smaak zijn om mijn taart mee te vullen ?"

Ik hoop dat ik nog veel taarten van je mag bewonderen (want ja, ook jouw taarten bewonder ik zeer en ik kan van jouw taarten (en je creativiteit) nog veel leren..Enne daarbij....een Feyenoordtaart kan toch nooit de reden zijn om te stoppen (zegt een (bijna) Rotterdamse ;))

Liefs

Groetjes, Karin (al mijn taarten maak ik (niet vrijwillig) met één hand)

7

Niet stoppen! het zijn 2 hele leuke 2 eerste taarten!

nou, even shockeren :
dit was mijn eerste taart
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7Q7R8NHJ.jpg

de 7de: (een jaar later en ik had toen net het forum ontdekt)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DMRAL7IS.jpg

en iedere keer als ik een taart maak zie ik nog steeds dingen die ik zou beter had kunnen doen. Je bent altijd heel kritisch op je eigen creaties!

dus niet wanhopen! gewoon blijven oefenen en het voornaamste: heel veel plezier hebben met je hobby!

8

Ik vind je taarten mooi.

Misschien leg je de lat zelf erg hoog neer. Vergeet niet dat sommigen al jaren bezig zijn met taarten.

Is het een idee om eerst wat meer (basis)workshops te gaan doen? Of naar een freubeldag te gaan? Samen met anderen die al wat meer ervaring hebben. Ze kunnen je dan gelijk tips geven bij het maken. Ik denk dat er hier op het forum genoeg zijn, die je een keertje willen helpen.

Succes!

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky

9

Ik denk soms ook wel eens als het wat tegen zit "ik stop"!!
Maar ff daarna begint het dan toch wel weer te kriebelen en ga ik toch weer bakken  :D

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

10

Ik weet dat mijn taarten ook nooit zo mooi zullen worden als sommige die ik hier voorbij zal komen, ben nou eenmaal neit zo handig.

Maar ik vind het vooral erg leuk om te doen! En het vergt gewoon heel veel oefening. Gewoon lekker doorgaan joh, ik vind je taarten echt leuk hoor!

11

Niet stoppen joh, denk dat als we allemaal zo "profi" willen worden, dan moeten we hier een fulltime baan van gaan maken joh !!!

Het gaat erom of je er plezier aan beleefd en of het smaakt, laat je niet gek maken door de lat te hoog te leggen inderdaad.

Ik zou ook wel veel vaker een taart willen maken, maar met 2 kids en vlaailiefhebbers, is hier ook niet veel gelegenheid. Maar niet opgeven hoor!

Groetjes Suz@n

12

Ik vind jou taarten ook niet lelijk hoor!! Eerlijk gezegd denk ik dat je een overhaaste beslissing neemt als je stopt.

Alle begin is moeilijk, en bij elke taart die je fotografeerd, zie je op een gegeven moment zelf dat je steeds meer vooruitgang krijgt.

Ik denk dat iedereen dat gevoel wel heeft dat je altijd mooiere taarten voorbij ziet komen. Dat komt omdat de mogelijkheden oneindig zijn om dingen bij te leren. Iedereen heeft zijn of haar favoriete Crea Bea waar je enorm tegen opkijkt, en iedereen heeft die droom dat je ooit hoopt net zo goed of misschien wel beter te worden als die ene persoon. Zonder dat je er zelf erg in hebt, leg je je eigen lat steeds hoger, en merk je dat de taarten die je toen zo mooi vond, nu igenlijk niet meer zo bijzonder vind.

Komop meid, het zou zonde zijn om zo een mooie hobby te laten schieten.

Groetjes San

13

Er is al veel gezegd....

...maar je kan natuurlijk ook gewoon ff een bak-pauze inlassen! Dan doe je gewoon ff een tijdelijke stop... want ik denk dat het toch wel blijft kriebelen  ;)

14 Laatst bewerkt door lindaxcxa (13-03-2010 10:19)

Vind het zeker zonde als je gaat stoppen.
Vind bovenstaande taarten namelijk wel mooi.
En ik denk dat de ontvangers er ook erg blij mee zullen zijn geweest!
En ik weet ook niet wat je gebruikt marsepein of fondant maar misschien moet je de andere versie een keer proberen of een combinatie ervan.
Ik kan namelijk zelf totaal niet overweg met marsepein.
En ik lees ook vaak dat mensen niet met fondant overweg kunnen.
Zou misschien ook kunnen helpen.
En ik heb ook je andere taarten bekeken en dat snijden dat valt soms ook niet mee!
Hoop dat je nog even door zet!!

A new hobby, a new challenge

15

nou ik hoef niets meer te zeggen :D  Je kunt het best hoor!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

16

hoezo stoppen?
ze zien er harstike leuk uit.
ik vind je taarten harstike leuk. :thumb:

groetjesssss danique

17

Zonde als je stopt joh!! Ze zijn toch ENORM lekker??????

En concentreer je dan op de taarten die jij wel goed kan (lekker met uitstekers aan de slag????)

Maar je moet er wel lol in hebben, anders is het ook niet leuk om te doen, tis aan jouw...... sterkte!

Groetjes, Linda

Ach joh! Niet doen hoor! Voor de eerste taarten is dit toch zeker niet slecht!!??
Kijk bijvoorbeeld eens naar de roosjes op je eerste taart, die zijn toch kei goed gelukt?? Dat kan echt niet iedereen zo in het begin hoor!

Neem een lekkere hap van zo'n taart en dan kun je de verleiding toch niet weerstaan om een nieuwe te maken  :P

Wat heb ik toch een heerlijke hobby!!

19

Joh, gewoon doorgaan. Hoe vaak ik wel niet heb lopen schelden, dat e.e.a. weer gescheurd was, uitgelopen, en gesmolten, je wilt het niet weten. Je leert echt van elke taart.
Kop op, en gewoon weer aan de slag hoor!!!!

20

Ik ben zelf ook nog een beginner maar de bovenste taart is onwijs mooi en leuk en zal vast ook heel lekker zijn
de 2e vind ik zelf ook mooi met verbeter punten nou en! je begint nog maar net je moet je niet meten aan dames die het al jaren doen (ik ben zelf perfectionistisch ingesteld en heb het mezelfs verboden haha)

niet vergelijken gewoon doorbakken mits je er plezier in hebt natuurlijk als je er geen lol aan hebt dan is het niet je hobby!

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

21

stoppen  :nooo  :nooo  dat is nergens voor nodig ze zien er perfect uit.

Nathalie schreef:

Niet stoppen! het zijn 2 hele leuke 2 eerste taarten!

nou, even shockeren :
dit was mijn eerste taart
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7Q7R8NHJ.jpg

de 7de: (een jaar later en ik had toen net het forum ontdekt)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DMRAL7IS.jpg

en iedere keer als ik een taart maak zie ik nog steeds dingen die ik zou beter had kunnen doen. Je bent altijd heel kritisch op je eigen creaties!

dus niet wanhopen! gewoon blijven oefenen en het voornaamste: heel veel plezier hebben met je hobby!

Ik wil graag even op jouw taartjes reageren zou je ons niet zo willen shokeren..... hihihih.......heb even naar jouw taarten gekeken want werd nieuwschirig maar man o man wat heb jij veel bij geleerd ik mag dan ook hopen dat het mij ook zo verloopt kom pas net om de hoek kijken bij deze verslavende hobby.

En voor de andere die wil opgeven niet doen het is een leuke hobby en je bent toch lekker bezig en je blijft toch leren denk ik ookal ben je al een ver gevorderde taarte bakster.

23

komaan niet opgeven! ik vind je taartjes echt heel erg mooi hoor, ik krijg zelfs nog niet eens een hart deftig bekleed, dat van jou ziet er toch prachtig uit?

24 Laatst bewerkt door meinouw (13-03-2010 17:43)

ik geloof dat mijn voorgangers het wel duidelijk hebben gemaakt, maar geef het niet op joh! Ze zien er echt goed uit voor eerste taarten hoor. Ga anders eens lekker een workshop volgen, dan gaat het vast weer een stuk beter!

het is toch zoooo leuk om te doen!

Zullen we allemaal even onze eerste taarten laten zien ;)

25

Ik kan me jou reactie goed voorstellen hoor :Y , alhoewel ze er super leuk en goed uit zien.
Smaakte ze ook zo lekker?  :thumb:
ik heb het ook gehad toen ik begon.
ik kreeg niks uit handen met dat fondant, altijd hele warme handen en bleef maar plakken. :x
heb toen ook bijltje erbij neer gegooid, en gedacht dat het niks voor mij was.
heb zeker 1 tot 2 jaar niks meer mee gedaan.
tot dat......verleden jaar november, door deze site, boeken, voorbeelden de bakwinkel, ik kreeg weer de smaak te pakken en hoe!
ik krijg nu zelfs bestellingen, wie had dat gedacht.
maar ik ben ook nog een beginner, en vaak vind ik mijn taarten niet goed, en ben zelf niet tevreden, terwijl andere het helemaal te gek vinden wat ik gemaakt heb.

Misschien is het even tijd om te stoppen, doe dat dan ook ga andere dingen doen, maar ik weet bijna zeker dat je toch weer op nieuw gaat beginnen  :Y

groetjes