1

Onderwerp: alle kapsels mislukken combi magnetron/oven

:( tjongejonge wat een gehannes zeg.... ik heb een combi oven-/ magnetron maar welk recept ik probeer alles mislukt alleen de cupcakejes lukken
de kapsels worden of niet gaar, storten in of zijn bikkelhard en kun je er iemand mee dood gooien :(  word er echt beetje depri van

wie heeft er een gouden tip, of is die oven van mij gewoon niet geschikt voor het bakken van taarten???

2

Re: alle kapsels mislukken combi magnetron/oven

niet opgeven. Op het forum kun je een hoop tips vinden bij de zoekfunctie. Er staat er zelfs al eentje bij.
Biscuitmix is het makkelijkst. Je eitjes eerst in lekker heet water leggen, terwijl je alles afweegt. goed mixen 8 min in hoogste stand, daarna 2 minuten op laagste stand om meeste luch ttbellen eruit te krijgen. Dan bakken op 10 minuten 150 gr, 10 mintuen 160 gr en dan 15 min op 180 graden. Veel succes en bakplezier

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

ik heb ook een combi en had ik hiervoor ook, totdat die dus kapot ging. Bij de winkel waar ik deze kocht, vroegen ze waarvoor ik hem voornamelijk ga gebruiken, taart dus :). En toen raadde hij mij degene aan die ik nu heb omdat de temperatuur gelijkmatig blijft, wat bij een heleboel combi's niet zo is. Die warmen op tot de juiste temperatuur, doen dan even niets en koelen weer af, en verwarmen dan weer op. Iets waar een kwetsbaar biscuitje niet tegen kan.
Dus het is mogelijk dat het daar aan ligt, maar ik zou idd eerst de adviezen van carina opvolgen en de zoekfunctie gebruiken. Dan kom je nog veel meer tegen wat je kunt doen, wie weet werkt het ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ik heb ook een magnetron/oven combi, zelf bak ik altijd met volgend recept:

3 eieren
100 gr suiker
1 a 2 zakjes vanille suiker
100 gr bloem (gezeefd)
theelepel bakpoeder
75 gram gesmolten en afgekoelde boter
(eerst eieren min kloppen dan suiker en vanillesuiker erbij, 2 min mixen, daarna bloem en bakpoeder erbij en tenslotte boter erdoor)

15 tot 20 min op 175 graden, is tot nu toe altijd goed gegaan  :)  (ikea bolvormen stuk langer, maar dat is een ander verhaal  ;))
Voor vierkant blik 20X20, 7 hoog gebruik ik 5 eieren, 165 gr suiker en bloem, 150 gr boter, 3 vanillesuiker en 2 theelepels bakpoeder. Baktijd is dan wat langer

Succes ermee!

Groetjes
Manon

if you can dream it, you can live it (WD)