1

Onderwerp: Kan ik iets met ambachtelijk marsepein?

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik van mijn moeder 2 staven marsepein gekregen omdat ze hoorde dat ik tegenwoordig af en toe een taartje bak.

Hartstikke lief, maar het is marsepein, ambachtelijke kwaliteit, 50% amandelen.
Dit ziet er echter heel anders uit als de rolkwaliteit die ik op de webshop heb besteld.

Weet iemand of ik hiermee taarten kan bekleden, of kan ik er alleen andere recepten mee maken? :think:

Alvast bedankt
van een beginnende bakster

2

Re: Kan ik iets met ambachtelijk marsepein?

misschien iets vullen?? koek ofzo?

groetjes,
Marije

3

of boetseren.

gr wendy beginner met taarten maken

4

schijnt inderdaad voor boetseren goed gebruikt te kunnen worden :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

5

Lekker met een likeurtje, en nootjes erdoor, en dan truffels ervan maken. Door de chocolade halen, en dan door bijv. cacaopoeder  :9

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

6

Bedankt voor jullie reacties,
heb van de week geprobeert om het door de rolmarsepein te rollen. Daar werd alles heel plakkerig van.
Ik denk dat ik toch een keer die truffels ga proberen  :)

Es

7

Als je nou het recept voor marsepein van deze site volgt tot het moment dat de vla van eieren, suiker etc afgekoeld is en je de amandelen erbij moet voegen, en je voegt in plaats van amandelen een deel ambachtelijke marsepein toe, krijg je dan niet vanzelf de 1:3 of 1:4 verhouding die je nodig hebt, of zeg ik nou hele gekke dingen.
Het vereist natuurlijk wel enig rekenwerk en ik ben geen wizz kid, maar als het werkt is het tenminste bruikbaar.

8

het is ook heerlijk in appeltaart

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

9

Gevulde speculaas? Maar de tip van Chocoholic lijkt me ook lekker. Ga ik ook een keer proberen!

10

mmm  :9  de appeltaart ook een goed idee.
Ik moet maar weer s aan de slag!
Bedankt iedereen

Es