1

Onderwerp: Hoe groot zijn jullie cupcakes?

Hallo allemaal,

Het onderwerp zegt het al een beetje? Hoe groot zijn jullie cupcakes en hoe krijg je ze allemaal even groot?

Bij mijn zijn ze soms 6, soms 6,5 en soms 7 cm.

Voor een bruiloft wil ik graag allemaal dezelfde grootte hebben, ook omdat ik de rondjes van te voren uit steek. Maar het lukt me dus tot nu toe niet om ze allemaal even groot te krijgen.

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

2

Re: Hoe groot zijn jullie cupcakes?

Ik zet alle cups in een muffinpan. Dan blijven ze bij het bakken in model. Dan zijn ze dus even breed.
Ik vul ze met een ijstang en dan weet ik zeker dat ion alle bakjes evenveel beslag zit (maar helaas wordt de ene dan toch soms hoger dan de andere)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Leg je na het bakken dan ook een zware plank erop?
Bakpapiertje op de CC's en een iets zwaardere plank erop; dan worden ze behalve even breed ook allemaal mooi plat... :)

4

Hallo, dat met die plank doe ik ook altijd en ik bak ook in een muffin pan. Die ijsschep is wel een goed idee, dan heb je elke keer dezelfde hoeveelheid beslag.

Maar hoe groot zijn ze van jullie? I'm curious :)

met een ijsschep heb ik altijd ruzie want t blijft dan weer plakken of kom niet mooi langs de randen zodat ik m niet goed kan opvullen.

ik gebruik zo'n garneerspuit (vd hema).. je kan dus ook een spuitzak oid gebruiken.
zo maak ik een rondje langs de randen en met een soort toef naar boven toe vullen (3/4 vullen)

en nadat ze uit de oven komen bakpapier erop en dan een snijplank (anders trek je je cupcake stuk als je de snijplank erna afhaalt)

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

6

Ik gebruik mijn keukenweegschaal en dat werkt perfect! In elk cupje gaat zo'n 33 gram, dan de cupjes in een muffinvorm. Na het bakken een plank erop en voilà: allemaal cakejes die even groot zijn. Bij mij zijn ze meestal 6,5 à 7 cm. Succes!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

7

Morgen weer een nieuwe poging doen, ik zal jullie tips meenemen :) Bedankt allemaal  :Y

8

he plank erop, hoe bedoelen jullie dat, nog nooit van gehoort, en waarom :o

9

Nynke, de plank gaat erop (met een bakpapiertje ertussen) om ervoor te zorgen dat de CC's allemaal even hoog en een beetje plat zijn

10

Ik heb het idee dat de cupcakes daardoor minder luchtig zijn, omdat je ze door de plank toch platdrukt en de lucht eruit drukt, hebben jullie dat probleem niet?

11

Ik heb het nog niet zo gedaan omdat ik nog geen fondant(glazuur) had om eroverheen te doen. Mijn bestelling is nu onderweg, dus dalijk toch maar eens proberen!

12

zal wel dom zijn :o ,maar als je ze uit de oven haalt, en ze zijn al wat hoger dan het randje zeg maar,dan deukt het toch in, of is dat de bedoeling,ik snijd het kapje er altijd gewoon af,en waar halen jullie dan zo'n plank vandaan?????

13

Ik heb hier thuis een dikke houten snijplank van mijn vader; die zou ik er dan op willen leggen (al ben ik bang dat die net iets té zwaar is!)
net omdat je de plank erop legt terwijl de cc's nog warm zijn krijg je geen deuk maar een gewone platte bovenkant :)

14

Ik heb vandaag gevuld met de spuitzak en in alle bakjes ongeveer 33 gram gedaan en guess what: allemaal even groot :) Ik ben blij. Nu nog op zoek naar een uitsteker van 6,5 cm haha

En die snijplank truc vind ik erg goed werken omdat ze dan allemaal plat worden en ze blijven luchtig :)