1

Onderwerp: gele biscuit??

Ik heb gisteren een kapsel gebakken van de biscuitmix uit de webshop (die ik altijd gebruik) en waar ik nog nooit problemen mee heb gehad.. Alleen kwam hij gisteren wel heel erg geel uit de oven.. (de kleur van de binnenkant dan). Anders ziet hij praktisch wit vanbinnen.
Ik heb nochtans dezelfde hoeveelheden als anders aangehouden, eieren waren op kamertemperatuur en ook weer een goede tien minuten laten mixen..
De smaak was ook hetzelfde als anders maar ik vond het zo een raar zicht.. Heeft iemand anders dit ook al aan de hand gehad?

2

Re: gele biscuit??

misschien andere eieren dan anders? Zodra het echte scharreleieren zijn, zijn ze ook geler van kleur (het eigeel dan)

Groetjes, Dorothea.

3

Ja ik heb inderdaad wel andere eieren gebruikt. Normaal neem ik eieren uit de supermarkt dus waarschijnlijk niet meteen van echte scharrelkippen. Nu kwamen ze van de buren dus lekker vers :)

4

zeker dan dat het daardoor komt. Die eten veel gevarieerder, dus dan worden de dooiers echt geel.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Bedankt voor de info, weet ik ook weer dan. Hoef ik niet te beginnen panikeren  :D