1

Onderwerp: 1ste baksel, te hoog?

Hallo Allemaal,

Mijn eerste baksel staat nu af te koelen op het aanrecht....heb een bolvorm in een blanda gemaakt van 20 cm...met de hoeveelheden uit de tabel.....
Maar nu kwam het deeg tot ver boven de vorm uit...het hem gelijk na het bakken gestort op het rooster om af te koelen...hoop dat de onderkant wat rechter wordt....gebeurd dit bij jullie ook? Snijden jullie dan de onderkant bij?
En hoe lang moet de taart nu afkoelen voordat ik het kan vullen?

Vast weer erg bedankt voor het beantwoorden!!

Groetjes,
Lonneke

2

Re: 1ste baksel, te hoog?

Hoe doe je dat Lonneke?? Dat ie zelfs boven de vorm uit komt en niet inzakt??

Je snijd idd de onderkant bij zodat ie weer recht staat.

To wish you were someone else, is to waste the person you are.

3

Heb dat met de hoeveelheden van de tabel hier ook...dat het teveel is. Kan daar bijna 2 vormen mee vullen. Voortaan max 2/3 vullen, dan moet het wel goed gaan.

De onderkant wordt waarschijnlijk nog wel iets rechter tijdens het afkoelen..hij zakt ook een beetje in. Maar je kunt altijd nog de onderkant eraf snijden.

4

Euh.....ik heb lang gemixt...dat had ik gelezen hier op het forum...echt met de kookwekker er naast...tjonge nu wel lamme armen :( en de temperatuur heb ik ook opbouwend gedaan...ook hier gelezen....
Nou ja ik ga er maar van uit dat het goed is...hoop wel dat ie van binnen ook goed gaar is ;)

5

haha, daar zullen er veel jaloers op zijn!! Meestal klaagt men juist over te laag. Nee hoor, zolang het beslag er niet uigelopen is is het toch prima? Heerlijk juist zo hoog.

Af laten koelen tot het echt niet warm meer aanvoelt. En om makkelijk te kunnen snijden kan je 'm zelfs daarna nog beter een nachtje in een plastic zak laten rusten. Of nog beter: in de vriezer!! Maar ik kan me voorstellen dat dat te veel gaat vergen van je geduld  ;)

Enneh... als ie niet gaar is zou het waarschijnlijk wel weer ingezakt zijn.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Mirjam5 schreef:

haha, daar zullen er veel jaloers op zijn!! Meestal klaagt men juist over te laag. Nee hoor, zolang het beslag er niet uigelopen is is het toch prima? Heerlijk juist zo hoog.

Af laten koelen tot het echt niet warm meer aanvoelt. En om makkelijk te kunnen snijden kan je 'm zelfs daarna nog beter een nachtje in een plastic zak laten rusten. Of nog beter: in de vriezer!! Maar ik kan me voorstellen dat dat te veel gaat vergen van je geduld  ;)

Enneh... als ie niet gaar is zou het waarschijnlijk wel weer ingezakt zijn.

Je hebt helemaal gelijk...op het rooster is ie aan de onderkant mooi recht geworden....me de ribbels van het rooster erbij in ;)

Ik wil idd nu heeeeeeel graag beginnen...maar zal geduld moeten hebben begrijp ik...
Moet over 2 uurtjes ook beginnen met werken...dus ws red ik het toch niet en kan ik alles beter morgen of zondag doen... :(

Bedankt voor jullie reacties en tips!!