1 Laatst bewerkt door plientje (12-03-2010 12:20)

Onderwerp: bruidstaart Spongebob, gereedschap en bloemen

Ik heb gisteren een proeverij gehad voor een bruidstaart in had nog geen idee wat het stel in kwestie wilde. Zij dus eigenlijk ook niet. Ze hadden wel al een topper meegenomen; zo-een waar de bruidegom meegesleurd wordt door de bruid; je kent ze wel  :) .
Na lang wikken en wegen kwamen ze erop uit dat ze 4 taarten op standaard wilden (de halfronde trap) met basiskleuren bruin en blauw en dan graag iets met spijkers of een hamer, omdat hij in de bouw zit. O ja, en ook nog de bedrijfsbus met logo ergens. Afwerken met kleine bloemen. Niet te druk.
Niet mijn smaak, maar goed, het is hun dag  :P .
Nu mailden ze vanochtend dat ze ook graag alle figuren van Spongebob erop wilden hebben!
Hoe bedoel je, niet te druk  :/ .
Heeft iemand enig idee hoe ik dit tot een mooi geheel kan maken?! Presentabel is eigenlijk al goed genoeg :s .Ik heb al voorgesteld om dan maar Spongebob en Patrick als bruidspaar te maken en dat ze dan de eigen topper niet gebruiken. Die valt nu natuurlijk helemaal uit de toon.
Dus zoals je begrijpt zijn ALLE tips welkom!

Alvast bedankt.

2

Re: bruidstaart Spongebob, gereedschap en bloemen

Bij het lezen van je bericht begin ik me af re vragen hoe oud het bruidspaar is? Alle Spongebobfiguren er ook op???? :lol:

Helaas heb ik ook geen flauw idee hoe je dit allemaal tot een beetje 1 geheel zou kunnen brengen... :/

Ik wens je echt heelllllllllllll veel succes en ben nu al zwaar benieuwd naar het eindresultaat.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

3

Als je kleuren een beetje pastelachtig houdt, kan het mss nog wel wat worden............pff wat een vraag zeg!

http://farm4.static.flickr.com/3548/3284646351_30a4782c17.jpg

4

deze gaat dan ook nog wel............http://2.bp.blogspot.com/_MztF55AHk_s/S1me62x3tsI/AAAAAAAABm4/7xcDu3UMqmc/s400/Spongebob_Fatimah.jpg

5

en dan voor die bloemetjes de bloemen die bij spongebob altijd in de lucht hangen?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Lijkt mij een lastige opdracht.
Ik kwam deze tegen op het internet.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DWTMP7LG-D.jpg

7 Laatst bewerkt door Zanoni (12-03-2010 15:30)

Ik zou zeggen 4 hele verschillende taarten maken.

Bovenop een taart met kleine bloemetjes (niet te druk ;) ) en dan hun topper erop (een echte bruidstaart dus  :) )

Dan een taart met een gepuzzelde bus met logo?

Dan een taart met hamer en gereedschap voor de bouw

En onderop de Spongebob....

Want er 1 geheel van maken lijkt mij vrij onmogelijk...

Liefs, Zanoni

plientje schreef:

Heeft iemand enig idee hoe ik dit tot een mooi geheel kan maken?!

dat soort vragen horen in 'decoreren', dus...

[move]--> daarheen dus

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9 Laatst bewerkt door plientje (12-03-2010 20:30)

Ok. Thanks tipsytaartje

10

Tja, één geheel lijkt me ook wel heel lastig.
Er staan hier wel een paar mooie voorbeelden van Spongebob bij, dus misschien dat ik daar wat mee kan. Vooral het bruidspaar is helemaal super  :lol: , maar ik had antwoord gekregen van de bruid en zij wilden toch persé hun eigen topper gebruiken. En omdat het misschien toch wel erg druk werd, willen ze nu nog maar 3 spongebob figuren  :s
Het idee van Mirjam5 ga ik sowieso gebruiken  :thumb:

Ik had zelf een beetje bedacht dat, omdat het ook op de halfronde trap staat, ik Gerrit (de slak heb ik even geïnformeerd bij m'n dochter  :D ) de bus op het randje van 1 taart laat duwen (bus moet namelijk ook geboetseerd worden); op de taart eronder Patrick neerzet die omhoog kijkt, en Spongebob ergens aan een zijkant van een taart hang met een in elkaar geflanst touwladdertje ofzo met een stapeltje spijkers en hamer en wat houtjes. Dan heb ik alle elementen en is het toch een (soort van) geheel, hoop ik dan  :lol:
Je wordt vanzelf creatief met zulk soort opdrachten  ;)

Maar wie nog meer tips heeft, ik wil ze graag hebben!

11

Tips heb ik helaas niet voor je. Ik zou me geen raad weten met zo'n opdracht, knap dat je eraan begint. Ik ben dan ook héél benieuwd naar het eindresultaat. (en stiekem ook een beetje naar het bruidspaar. Wie verzint nou zoiets!?)

12

Was via zoeken op zoek naar info over het maken van een trap-taart en kwam daarbij ook bij dit topic... ik was toch wel nieuwsgierig en heb het resultaat opgezocht; het is wel laat, maar echt:  :thumb:  Wow, een echte bruidstaart!!! Gaaf gedaan hoor!

Een ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in al de rest!