Onderwerp: hoe botercreme mixen zonder dat mijn keuken onder zit
Als ik nu botercreme 1:1 maak kan ik daarna mijn keuken grondig onderhanden nemen omdat de poedersuiker overal zit.. Hoe kan ik dit oplossen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoe botercreme mixen zonder dat mijn keuken onder zit
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Als ik nu botercreme 1:1 maak kan ik daarna mijn keuken grondig onderhanden nemen omdat de poedersuiker overal zit.. Hoe kan ik dit oplossen?
Maak je het met een gewone mixer of met een Kennie?
Ik doe de poedersuiker in de kom,dan een eetlepel of 2 melk erbij,even door roeren met een vork,dan de héle zachte boter erin,en de snelheid van de kennie langzaam opvoeren.
Of je kunt een theedoek over de kennie heenleggen,maar wel oppassen dat deze niet tussen je haak komt!
Eerst de boter heel goed loskloppen totdat het heel zacht is. Ik kieper dan voorzichtig een bus poedersuiker erbij (opening zo dicht mogelijk bij de boter). Hierna de laagste stand totdat alles gemengd is en dan weer opvoeren en een minuutje of 7 kloppen. Moet zeggen dat ik zelden tot nooit poedersuiker knoei zo.
Ik meng de boter en poedersuiker met de handen al wat door elkaar en dan idd op de zachtste stand mengen tot t al een geheel is en daarna pas op de hoogste stand
1e keer botercreme maken was ik niet zo wijs meteen op de hoogste stand begonnen... je wilt niet weten hoe t toen uitzag in de keuken
Ik mix eerst de boter (deze is al zacht door de magnetron). Dan roer ik de poedersuiker er met een vork voorzichtig doorheen totdat deze door de boter zit. Dan 10 mixen op hoogste stand.
[move]---> bakken&vullen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoe botercreme mixen zonder dat mijn keuken onder zit