1

Onderwerp: Aardbeienmousse vraagje

Ik wil mijn 1e taartje gaan maken en alles verloopt tot nu toe goed. Mijn kapsel is goed gelukt. Nou wilde ik hem vullen met aardbeienmousse. En daar gaat het even niet goed. Ik krijg hem niet stijf genoeg om er een taart mee te vullen. Het heeft te maken met de gelei. Ik heb daar eerlijk gezegd ook nog nooit mee gewerkt, dus dat zal het probleem wel zijn. Ik had de gelei netjes laten weken en daarna verwarmd zoals op de verpakking stond. Een beetje laten afkoelen en toen gemengd met de rest. Ik heb het recept van de site gebruikt. Het mengen lukt niet, ik krijg alleen maar klonten. Wat doe ik fout en wat kan ik het beste doen?

Groetjes Angelique

Groetjes Angelique
Mijn blog: www.angeliquestaarten.blogspot.com

Re: Aardbeienmousse vraagje

:/  had ik ook een keer dus ik lees mee met de tips!

3

De gelei moet je laten weken in koud water, daarna uitknijpen, oplossen in een paar eetlepels warm water, dan bij je aardbeienpuree doen (liefst de gelantine nogeven door en zeefje gooien) en daarna de room door de aardbeienpuree doen en zorgen dat beide mengsel ongeveer even warm zijn bij het mengen. Daarna moet hij  nog even opstijven in de koelkast..

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

4

Dank je wel voor je snelle antwoord, ik ga hem gewoon nog een keer proberen te maken, wordt vervolgd  ;) .

Groetjes Angelique
Mijn blog: www.angeliquestaarten.blogspot.com