1

Onderwerp: beginnersvraag

Hallo ervaren bakkers,

Hier een oprechte beginneling, heb vorige week vrijdag een workshop gevolgd en nu razend enthousiast!!
Heb sindsdien veel op de site gelezen en eergister een bestelling geplaatst!
Deze is vandaag binnen gekomen en ik heb me nu al bescheurd van het lachen...heb ipv 5 kilo banketbakkersroom, 5 kilo poedersuiker besteld :lol:  :Y of zoals het op de webshop heet suikerbakkerspoeder :s
Nu heb ik net gauw net elders banketbakkersroom gekocht, maar met het over doen in bakjes lijkt het wel erg veel op de botercreme...even voor mijn duidelijkheid....het is toch niet hetzelfde hé?
De botercreme heb ik besteld om mee af te smeren en de banketbakkersroom om mee te vullen.....
Graag jullie ervaren reactie ;)
Morgen ga ik voor 't eerst aan het bakken!

Groetjes,
Lonneke

2

Re: beginnersvraag

hoi lonneke

nee , das niet hetzelfde :D

de room is als in een puddingbroodje , en de botercreme voor als vulling in de taart , voor afsmeren vd taart boter & poedersuiker (in jouw geval suikerbakkerspoeder :lol: ) 1:1

ik vind het zelf heel lekker om door de botercreme een citroensmaakje te doen , dat is zo lekker :P 

veel plezier met het bakken morgen  :D

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

3

ben trouwens ook maar een beginner hoor  :D

is leuk he lekker op deze site neuzen  :D

4

Dank je wel voor je reactie!!
Het is idd erg verslavend om alleen al op de site te lezen en te kijken!!!!
Even nog voor mijn duidelijkheid...afsmeren doe jij dus niet met de botercreme, je mixt alleen boter en de poedersuiker samen?
Heb net al de hoeveelheiden opgeschreven voor morgen, om mee te bakken...wil een boltaartje proberen en een ronde vorm van 22cm...

Groetjes!!!!

Je kan 1:1 afsmeren met botercreme maar ik smeer ook gewoon af met de mix, wel zorgen dat het water goed is opgelost met de mix! :Y
De banketbakkersroom kan je niet mee afsmeren, dan smelt je fondant of marsepein!  :nooo

6

ik heb gehoord dat vd webshop mix door het water daarin evt je marsepijn/fondant daarvan kan smelten

maar ook mensen die zeggen dat het prima kan

maar ik durf het er toch niet op te wagen , stel je voor je hebt harstikke je best gedaan en dan is ineens je taart verpest :+

en je hebt er echt zin 2 taartjes op 1 dag hiihihihihiihi

ik vind 1 taart op een dag al meer als genoeg :D

enja waarschijnlijk ben je al besmet met het bakvirus ahhaha :lol:

7

Ik neem echt geen risico door met bc van mix af te smeren. Gebruik alleen 1:1. Krijg je de taart, volgens mij, ook veel strakker mee...