1 Laatst bewerkt door jolanda33 (09-03-2010 13:54)

Onderwerp: Letter uitsteekset

Hoi,

Ik heb een letter uitsteekset van de webshop gekocht maar dat ding werkt echt niet(zijn een soort lineaaltjes met vaste letters erin gedrukt,was ook maar 5,95)Het zijn hele iele lettertjes en echt megbreekbaar.Heb de lineaaltjes al ingesprayd met bakspray en ze komen er ook wel uit maar voordat ze de taart bereiken zien ze er al niet meer uit! :(
Welke letter uitsteeksets werken wel en zijn niet zo iel?Kan ik beter die rvs uitstekers nemen,heb nu even lang over 6 letters gedaan als heel de taart :(

Graag hoor ik van jullie!

Gr Jolanda

2

Re: Letter uitsteekset

ik leg die uitsteker die jij hebt altijd een poosje in de diepvries.

fondant rol je met een beetje thylose erdoor dun uit.
even laten opdrogen desnoods beetje invetten met crisco.
letter uitsteken en daarna even in de diepvries dan tik je ze er zo uit op de rand van je tafel.
je kan ze ook even hard laten worden voordat je ze op de taart doet dan vervormen ze niet met het er opleggen.

vind deze mooier dan ijzeren lettter uitstekers.

succes! :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Hoi,

Ik werk eigenlijk altyd met marsepein(ben nog maar een beginner ;) )Maar zou in principe hetzelfde moeten werken.Ik had idd ook al een keertje de uitstekers met marsepein in de koelkast gedaan maar toen kwamen ze er ook een beetje rafelig uit maar maybe is de vriezer  een beter idee,crisco heb ik niet maybe moet ik dat dan maar gaan bestellen?? :think:

ieder geval bedankt!

4

het voordeel van werken met fondant met thylose is dat het steviger word (hard)

groetjes emmy

5

Even in de vriezer en dan werkt het heel goed met de tappits. Je kan ipv crisco ook frituurvet (blok) gebruiken.

Groetjes Maji

6

ehm.. ik weet dat tappits vaak in de vriezer worden gelegd maar ik denk daar toch het mijne van... plastick wordt extra broos als je het in de vriezer legt.. de kans dat het dan breekt wordt alleen maar groter..

Je kunt beter met fondant werken dan met marsepein, marsepein plakt gewoon meer dan fondant door de olie van de amandelen...

Heel dun je fondant uitrollen en zorgen voor een licht laagje poedersuiker er onder...
Het hele dunne lapje even 5 minuten laten "aandrogen" .. dan met je tappit de letter uitdrukken.. en voorzichtig los slaan op de rand van de tafel.. dan vliegen ze echt zo er uit!

sommigen werken ook met huishoudfolie over het fondant.. ik ben alleen zelf van mening dat je letters dan niet zo mooi strak worden als dat je het even laat rusten..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Hier net zo als Pooh..
Je moet een beetje geduld hebben met de tappits en dan krijg je echt de allermooiste letters.. zou ze niet kunnen missen

8

Joyce84 schreef:

Hier net zo als Pooh..
Je moet een beetje geduld hebben met de tappits en dan krijg je echt de allermooiste letters.. zou ze niet kunnen missen

:lol:  Laat Pooh het maar niet horen  :+

Kijk.. ik ben dan wel een beertje maar wel eentje van stand hoor!  :+

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

@ bommeltje

ehm.. ik weet dat tappits vaak in de vriezer worden gelegd maar ik denk daar toch het mijne van... plastick wordt extra broos als je het in de vriezer legt.. de kans dat het dan breekt wordt alleen maar groter..

dat wist ik niet. ga ik dan maar niet meer doen ;)
thanks voor de verbetering :thumb:

groetjes emmy

10

ik doe het bijna zoals Bommeltje. Alleen laat ik de letters in de tappits even liggen voor ik ze eruit tik  :+
Idd Heel dun uitrollen en als je denkt dat het dun uitgerold is, nog dunner uitrollen. Echt waar dat kreeg ik te horen en het bleek nog waar te zijn ook.

Verder ga ik altijd even met m'n vinger langs de letters om de rafeltjes weg te halen voor ik ze eruit tik. Dar gepriegel als ze eenmaal letter zijn dat lukt mij niet zo goed  O-)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11

Ik doe hetzelfde. Vind de tappits wel erg mooie letters geven hoor. Met fondant met tylose werken, heel dun uitrollen, even laten drogen, uitsteken, rafeltjes wegwrijven en dan op de rand van de tafel eruit "tappen". Gaat prima!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

12

:D Okay dan ga ik ff fondant bestellen,heb al tylose,maar dat schijnt niet lekker te zijn in marsepein.En word ook niet hard genoeg.Vind de letters wel erg mooi alleen dat gepriegel werd ik een beetje moedeloos van! :think:

13

jolanda33 schreef:

:D Okay dan ga ik ff fondant bestellen,heb al tylose,maar dat schijnt niet lekker te zijn in marsepein.En word ook niet hard genoeg.Vind de letters wel erg mooi alleen dat gepriegel werd ik een beetje moedeloos van! :think:

Volgens mij maakt het niet uit of tylose door fondant of marsepein zit. Qua smaak dan. En een klein stukje letter met tylose proef je toch ook niet echt. Ik gebruik overigens geen tylose voor de letters maar leg eerst huishoudfolie op de marsepein voordat ik de tappits erin druk.

Ik gebruik ook lang niet altijd tylose in de fondant.
Maar vooral dat even laten drogen voordat je er met je tappits op vliegt, dat is belangrijk :Y .

If live gives you lemons, make lemonade!

15

Ik rol marsepein heel dun uit, dan huishoudfolie erop, dan de tappit erop, dan aandrukken met de roller en tadaaaaaaa

16

Bommeltje schreef:
Joyce84 schreef:

Hier net zo als Pooh..

:lol:  Laat Pooh het maar niet horen  :+

Kijk.. ik ben dan wel een beertje maar wel eentje van stand hoor!  :+

Oeps  :o  :o  :o  :o
Zal t nooit meer doen  :lol: