1

Onderwerp: Afsmeren en vullen met Dulce de Leche, kan fondant hier direct op?

Nou de vragen staat dus al in het onderwerp. Als ik cupcakes vul met Dulce de Leche, kan ik ze dan ook hiermee afsmeren en daarna decoreren met fondant, of kan de fondant hier niet rechtstreeks op?

2

Re: Afsmeren en vullen met Dulce de Leche, kan fondant hier direct op?

ik ben bang dat fondant ervan smelt, ivm de melk. Maar zeker weet ik het niet

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

3

Mmm dat is jammer, wat kan ik er dan het beste nog tussen doen?

4

botercreme?

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

5

Wordt dat niet beetje veel in combi met dulce de leche en fondant, of proef je dat niet bij dun laagje?

6

heb zelf geen ervaring met cupcakes, maar ik denk, wanneer je een dun laagje doet, je er niet veel van proeft

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

7

De combinatie van dulche de leche met witte chocoladepasta  is heerlijk!!!! Daar kan je prima mee afsmeren!

geniet van de mooie én lekkere dingen!!!
www.lieftaartje.nl

8

Dat klinkt ook goed Remkiek, ik dacht zelf misschien botercreme met caramel smaak te maken, zodat het toch 1 geheel blijft, maar jouw idee is ook leuk.

9

Je kunt de cupcake een beetje uithollen met een appelboor, daar de dulce de leche in .. en dan bovenkant afsmeren met botercreme

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

Dank voor alle tips, nog wat vragen dan. Cupcakes met dulce de leche vulling en afgesmeerd met botercreme en dan gedecoreerd met fondant, moeten die in de koelkast bewaard worden?

Verder nog een vraag, door de tips die ik hier las heb ik mijn cupcakes ook mooi plat gekregen door er een snijplank op te leggen. Maar nu zijn ze helemaal niet luchtig meer omdat ze zo in elkaar gedrukt zijn, nog tips hoe ik ze toch plat/decoreerbaar krijg, en luchtig hou?

11 Laatst bewerkt door Esther68 (11-03-2010 11:12)

Bommeltje schreef:

Je kunt de cupcake een beetje uithollen met een appelboor, daar de dulce de leche in .. en dan bovenkant afsmeren met botercreme

Zou ik ook zo doen  :Y

12

Papayo schreef:

Dank voor alle tips, nog wat vragen dan. Cupcakes met dulce de leche vulling en afgesmeerd met botercreme en dan gedecoreerd met fondant, moeten die in de koelkast bewaard worden?

Nee, hoeft niet.