1

Onderwerp: vanillevulling met rauw ei?

ik ga komende week een taart maken voor mn nichtje die 3 word.
Er moet aardbei met vanille in de taart als vulling maar nu heb ik net het recept voor vanille bavarois bekeken en daar dit dus ei in.
Het is niet geheel rauw, word wel verwarmd maar niet gekookt ofzo.
Kan ik dit gebruiken? Zus is zwanger van de 2e en er komen ook een hoop kids dus ik wil geen risico lopen met rauw ei maar twijfel of ik dit recept kan gebruiken.
Of heeft iemand een tip voor een andere vanillevulling?

taart taart taart!

2

Re: vanillevulling met rauw ei?

zit opeens te denken...kan ik niet iets combineren met vanille wat al kant en klaar is zeg maar vb vanillevla/kwark/pudding.
Iemand ervaring mee of idee hoe ik dan kan doen?
Ben ik meteen van dat ei af..

taart taart taart!

ik ga er van uit dat je het mengel moet verwarmen (tot het gebonden is staat in recept) totdat in ieder geval de suikerkorrels zijn gesmolten, want anders heb je die korrels in je bavarois en dat hoort niet.
Suiker heeft een hogere temperatuur nodig om te smelten dan dat eiwit door verwarmen veilig is.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

suus1978 schreef:

zit opeens te denken...kan ik niet iets combineren met vanille wat al kant en klaar is zeg maar vb vanillevla/kwark/pudding.
Iemand ervaring mee of idee hoe ik dan kan doen?
Ben ik meteen van dat ei af..

vanille aroma toevoegen aan botercreme?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

ok, dat is duidelijk, ik wist niet precies hoe warm het zou worden maar als de suiker moet smelten, dan moet het idd behoorlijk warm worden dus dan durf ik het weer aan met het ei.
dankje voor het duidelijke antwoord!

taart taart taart!