1

Onderwerp: Hulp gevraagd: hoeveelheid stukjes diverse vormen...

Ik heb al heel veel info met de zoekfunctie gevonden maar van een aantal vormen kom ik er niet achter voor hoeveel personen het is..
En aangezien ik die vormen ook nog niet in huis heb kan ik het ook niet aan de hand van t aantal liters berekenen / vergelijken.

Hopelijk kunnen julie me aanvullen (kan ik beslissen welke ik ga aanschaffen  :D )

* 20 cm bloemvorm
* 25 cm bloemvorm
* 20 cm driehoek
* 25 cm driehoek
* 30 cm driehoek
* 22,5 x 15 ovaal
* 25 x 17,5 ovaal

Nog een klein vraagje .... voor de hart vormen kun je toch hetzelfde aanhouden als de ronde vormen (dacht ik hier gelezen te hebben)?

Alvast heul erg bedankt!

Re: Hulp gevraagd: hoeveelheid stukjes diverse vormen...

hart +bloem zijn hetzelfde als de ronde.

met de driehoek kan ik je niet helpen. heb hier wel driehoeken, maar dat zijn scherpe driehoeken van sugarshack. die van pme zijn wat ronder. in principe kun je wel driehoek met een lengte van zeg 20 cm vergelijk met de mix- + stukjes hoeveelheden met een vierkante, maar dan dus delen door 2 :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Tnx Tirza...
Eigelijk wel redelijk logisch van die 3 hoeken  :o  :o

Iemand toevallig nog t verlossende antwoord voor de ovalen vormen  O-)

hihi ;)

groetjes Tirza     

5

ovaal van 25 x 17,5 cm heeft ongeveer oppervlakte van 344 vierkante cm,dat is tussen een cirkel van 20 cm en 22 cm doorsnede in.ovaal van 22,5 x 15 ongeveer 265 vierkante cm, dat is juist ietsie meer dan cirkel van 18 cm.
hoop dat ik je hiermee heb geholpen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

6

Super bedankt!!  :thumb:

7

Is dat echt zo? Dat de 20 cm van hart en bloem even groot zijn als een 20 cm rond? Dus ik kan er ook evenveel mix enzo in doen?

Ik dacht namelijk ergens een keer wat heel anders gelezen te hebben! En de hexagon?

Hoe reken je dat uit? Hoeveel mix er in een vorm gaan? Ik gebruik namelijk altijd de tabellen van felicitaartjes en in die tabellen gebruik je meer mix dan wanneer je de tabel van hier aanhoudt..

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

8

Bovenstaande klopt... bloem en hart houd ik de hoeveelheid van rond aan (felicitaartjes)
Maar de 3hoek theorie klopte volgens mij niet.. Ik zal straks eens de inhoud van de 3hoek meten waar die mee overeen komt..

Bij de hexagon houd ik deze aantallen aan (gevonden hier op de site)
20 cm = 10 personen
25 cm = 14 personen
30 cm = 20 personen.

9 Laatst bewerkt door Boska (08-03-2010 10:30)

Mariska1984 schreef:

Is dat echt zo? Dat de 20 cm van hart en bloem even groot zijn als een 20 cm rond? Dus ik kan er ook evenveel mix enzo in doen?

Ik dacht namelijk ergens een keer wat heel anders gelezen te hebben! En de hexagon?

Hoe reken je dat uit? Hoeveel mix er in een vorm gaan? Ik gebruik namelijk altijd de tabellen van felicitaartjes en in die tabellen gebruik je meer mix dan wanneer je de tabel van hier aanhoudt..

Voor het berekenen van de oppervlakte van een hexagon heb ik deze laatst van iemand gekregen http://www.math-prof.com/AreaVolume/Hexagon.aspx

De inhoud kan je natuurlijk altijd uitrekenen door de vorm te vullen met water.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

Hoi ! Ik ben tamelijk nieuw op het forum, maar ik heb hulp nodig! Wie weet welke maat vierkante of rechthoekige taart ik nodig heb voor 25 personen??
Alvast bedankt, Esther

11

esther sipkes schreef:

Hoi ! Ik ben tamelijk nieuw op het forum, maar ik heb hulp nodig! Wie weet welke maat vierkante of rechthoekige taart ik nodig heb voor 25 personen??
Alvast bedankt, Esther

http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen

groetjes Tirza     

12

esther sipkes schreef:

Alvast bedankt, Esther

ik vind de tabellen enof maten niet zo kloppen. Het is meer hoe jij je stukjes wilt aansnijden.
hier word bij een vorm van 25 viekant gemeld dat t voor 20 personen is.. ergens anders kwam ik 18 stukjes tegen.

Maar stukjes van 5 bij 5 (vind ik groot zat) haal je toch echt 25 stukjes uit een vierkante 25 cm taart.

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

13

Patricia0255 schreef:
esther sipkes schreef:

Alvast bedankt, Esther

ik vind de tabellen enof maten niet zo kloppen. Het is meer hoe jij je stukjes wilt aansnijden.
hier word bij een vorm van 25 viekant gemeld dat t voor 20 personen is.. ergens anders kwam ik 18 stukjes tegen.

Maar stukjes van 5 bij 5 (vind ik groot zat) haal je toch echt 25 stukjes uit een vierkante 25 cm taart.

Wij gaan ook uit van stukjes van 5x5 zeker omdat onze taarten meestal 9 cm hoog zijn.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties