1

Onderwerp: combi met kiwi

Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen aan een combi met kiwi.
Want ik heb gekeken in de winkel, maar daar hadden ze geen kiwi jam helaas.
Ik zelf hou niet van kiwi, dus dit is een uitdaging.
En... omdat we de taart een tijd vervoeren moeten, is het dan mogelijk om verse kiwi te pureren en door botercreme (1:1) te mengen?
Ik dank jullie allen voor het lezen van mijn vraag en hoop dat jullie wat tips voor me hebben.

Wil iedereen complimenteren met de schitterende taarten die gepost zijn, wauw. Ik ben een tijd niet online geweest en het is echt super om al die mooie taarten te bekijken. (en dan heb ik nog niet eens alles gezien  :) )

Groetjes Sylvia
een dag niet gebakken, is een dag niet geleefd.

2

Re: combi met kiwi

Ik heb zelf nog nooit kiwi gebruikt in een taart. Maar het eerste wat me te binnen schiet is toch banketbakkersroom.
Dat kan toch ook best wel even buiten de koeling (als in een paar uurtjes in de auto).
Denk dat het lekkerder smaakt met botercreme van de webshop.
Zou zelf geen gepureerde kiwi door 1:1 botercreme doen.
Denk dat het te nat is en zo toch gaat schiften ofzo.
Mocht je niks anders in huis hebben, dan
zou ik gaan voor een laagje botercreme en daarop dunne plakjes kiwi.

3

Volgens mij is kiwi een erg natte vrucht. Ik zou het zelf niet in een taart durven doen. Maar smaken verschillen....
Volgens mij kun je bij kiwi ook geen gelatine gebruiken, maar dat weet ik niet zeker.

Succes ermee!!!

Groetjes Gerien

4

Hou er rekening mee dat in kiwi een enzym zit wat melkproducten bitterig maakt en ook de binding met gelatine aantast...
Wat er gebeurt in botercreme weet ik niet, maar door banketbakkersroom zou ik het niet durven :nooo !
Waarom maak je niet zelf kiwi-jam, met een pak geleisuiker zo gedaan!
(ik vind persoonlijk zelf alleen een nadeel dat de frisse groene kleur verdwijnt en alle pitjes vind ik ook niet zo....)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Mijn mam heeft jam gemaakt van kiwi met aardbei. Ik ben normaal niet echt een kiwi-gek; maar in combinatie met de aardbei... Sjonge jonge... Ik kan zo de hele jampot leegeten  :o

6

Bedankt allemaal voor jullie reactie.

De tip voor de kiwi - aardbeienjam gaat mijn vriend een keer proberen.

Na jullie reacties zien wij af van de kiwi om geen risico te lopen dat we met een zure niet eetbare taart aan komen.
Zelf leek het me al niets, want ik hou er helemaal niet van, zeker niet van die pitjes  :nooo

We gaan terug naar de vertrouwde vruchten, lang leve de aardbei  :9
Gr. Sylvia

Groetjes Sylvia
een dag niet gebakken, is een dag niet geleefd.