Onderwerp: red velvet in blandaschaaltje -probleem

Hey!

Vandaag wou ik een red velvet taart bakken in een blanda schaaltje van 20 cm maar die is precies niet zo goed gelukt :s.
De oven stond op 175° maar die taart raakte maar niet uitgebakken! Anderhalfuur heeft hij er uiteindelijk moeten instaan. Dat was veel te lang natuurlijk want tegendien was de buitenkant helemaal hard en donkerbruin.
Iemand een ideetje wat ik fout heb gedaan?
O ja, de temperatuur van de over is oké, want de taart ervoor (in een gewone springvorm) is wel perfect gelukt ;)

2

Re: red velvet in blandaschaaltje -probleem

Waarom dacht je dat hij nog niet gaar was?
Is het niet zo dat de binnenkant altijd nog een beetje vochtig is omdat het zo'n chocoladeachtige taart was? En dat hij dus eigenlijk op het goede tijdstip wel gaar was?
Ik heb nl vorige week ook red velvet cupcakes gemaakt, en die waren ook vanbinnen nog wat vochtig, en vanbuiten al redelijk hard. Ik moet zeggen dat ik ook meer had verwacht van het recept maar het kan ook aan mij liggen..

3

ik krijg nooit iets fatsoenlijk uit die blanda's, een uur in de oven en nog niet gaar :s

tegenwoordig gebruik ik de glazen variant en dat gaat wel goed.

succes in ieder geval :)

groetjes dorien

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

Ik heb hem nog es geprobeerd en toen is ie wel gelukt  :) En hij was heerlijk!
Maar inderdaad, op een uur krijg je hem niet klaar. Ik heb de oven wat lager gezet (160°) en 1,5 uur heeft hij er ingezeten. Verschrikkelijk lang dus. Die blanda ga ik dus ook enkel nog gebruiken als het echt nodig is voor de vorm ;)