1

Onderwerp: Funcakes botercreme lekt?

Hallo,

Pas hadden we een mooie Las Vegas bruidstaart gemaakt, en dat ging goed... totdat we de bovenste taart erop wilde zetten.

De botercreme lekte onder de marsepein vandaan, zo op de taart daaronder.
Jullie begrijpen dat we daar niet zo vrolijk van werden.  :nooo

We hadden de mix voor Botercreme van Funcakes.
Is dit een veel voorkomend probleem, of hebben wij misschien iets fout gedaan?

We zijn benieuwd naar jullie antwoord!

2

Re: Funcakes botercreme lekt?

had je de taart er mee ingesmeerd of alleen gevuld?

Afsmeren doe je het beste met botercrème 1 op 1 en niet met de mix. Vullen doe ik enkel met de mix omdat die zo heerlijk is maar omdat het vocht bevat is het niet geschikt om  af te smeren.

3

Ja, we hadden de taart ingesmeerd met botercreme.

Jammer hoor, het beviel zo goed!! (Zo goed dat we nog meer pakken hebben ingeslagen!  :lol: )

Dus voortaan gewoon weer botercreme maken met poedersuiker en boter?

4

tante karin schreef:

Dus voortaan gewoon weer botercreme maken met poedersuiker en boter?

voor af te smeren wel ja ;)

5

het schijnt dat het wel kan, als je er minder water door doet; maar ik gebruik altijd 1:1 en dan heb je geen problemen!

Leuk je hier te zien!

Groetjes, Dorothea.

6

Hte kan idd zoals Dot zegt. Alleen dan moet je ipv de 200 ml water 100 ml water. Ik heb er nog geen problemen met gehad op die manier.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

7

Ik gebruik ook regelmatig de funcakes mix om taarten mee af te smeren..met de voorgeschreven hoeveelheid water. Dat gaat altijd goed.

8

Ik smeer ook altijd af met de mix met 200 ml water en geen problemen. Wel moet je zorgen dat de creme goed gemixt is, als ie nog een beetje glimt is ie niet goed.

9

Ik durf het echt niet aan. Afsmeren met bc van mix. Heb al zoveel negatieve reacties gelezen op het forum en eigenlijk maar een paar die er geen problemen mee heeft.. Volgens mij kun je met 1:1 ook strakker afsmeren.

10

Esther68 schreef:

Ik durf het echt niet aan. Afsmeren met bc van mix. Heb al zoveel negatieve reacties gelezen op het forum en eigenlijk maar een paar die er geen problemen mee heeft.. Volgens mij kun je met 1:1 ook strakker afsmeren.

Ik lees daarentegen ook veel dat mensen de mix niet lang genoeg laten staan nadat ze het water in de mix/poedersuiker hebben gedaan.
En wéér anderen mixen dan geen 10 minuten.
Ik smeer ook vanaf het begin met de mix af en bekleed met fondant zowel als marsepein en heb dit echt nóóit.
Ja, 1 keer is mijn fondant er af gesmolten, was ik vergeten mijn taart koel te zetten  :grr:

Groetjes Melanie

11

ik gebruik altijd de mix van de shop zowel voor vullen als voor afsmeren en echt nog nooit problemen mee gehad!
Ik laat 'm wel voldoende lang staan voor ik 't beetje bij beetje door de lang gemixte roomboter mix en dan nog lang namixen...

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!