1

Onderwerp: Chocoladecreme te hard

Hoi hoi,

Ik heb al op heel veel verschillende manieren chocoladecreme, tobleronecreme en chocoladeganache geprobeerd te maken.
Maar hoe ik het ook doe, zodra ik gesmolten chocola gebruik vind ik de vulling na een tijdje echt veel te hard worden.

Ik heb de recepten gebruikt die hier links staan en andere recepten, maar alleen gebruiken gesmolten chocola.
Hoe houden jullie deze chocola lekker soepel (als de gewone botercreme? of is dit gewoon absoluut niet mogelijk?)

Kan ik ook cacaopoeder door mijn botercrème gebruiken? En hoeveel cacaopoeder moet ik dan toevoegen aan de botercreme??

Alvast bedankt voor jullie reacties en tips.

Groetjes,
Suzanne

2

Re: Chocoladecreme te hard

Kwam toevallig vandaag op de site van Mjam taart dit tegen:

Chocolade botercrème
Benodigdheden (voor 12 cupcakes)
• 150 g zachte boter/margarine
• 250 g gezeefde poedersuiker
• 1 tl vanille essence
• chocoladesaus (smaak naar keuze)
Mix het geheel en voer tijdens het mixen de snelheid op. Mix tot de crème een bijna witte kleur heeft en voeg daarna naar smaak de chocoladesaus toe.

3

Als ik chocolade smelt doe ik er altijd een klein scheutje melk doorheen. Dat zorgt ervoor dat (in de magnetron) niet de chocolade aanbrandt als je 2 seconden de andere kant op kijkt  :D
Als de chocolade daarna stolt blijft hij toch wel een beetje zachter dan voorheen; dus misschien kan je dat doen?

Succes iig!

ik doe gewoon  pasta door de botercreme

5

zou ik ook gewoon het water in de botercreme kunnen vervangen door chocoladesaus??? Doe ik namelijk bij de baileysvulling ook...