1

Onderwerp: mocca botercreme???

Ik heb voor volgende week mijn eerste stapeltaart als opdracht (spannend dus) maar ze willen graag als vulling met mocca dus ik had bedacht om mocca botercreme te doen als vulling, maar in de webshop kan ik geen mocca aroma vinden, hoe maken jullie dat?

En als je stut met kitkat, bekleed je dan eerst de onderste taart en dan de kitkat repen door de marsepein duwen, of bekleden jullie de taart in 1 keer wanneer hij al gestapeld is zeg maar?

2

Re: mocca botercreme???

sorry heb het al gevonden in de webshop  :o  :o  :o  kreeg opeens een ingeving haha, maar misschien dat iemand me nog kan helpen met de andere vragen?

eerst de onderste taart bekleden dan pas de kitkat erdoor steken
wel eerst ff opmeten hoelang de kitkat moet zijn
ik doe dat met een sate prikker
wel een taart katrton tussen je taarten op het marsepein

4

http://www.mjamtaart.com/images/sjablon … r-stap.pdf

Hier staat het ook uitgelegd, met foto's

5

ok bedankt voor de tips, dat gaat wel lukken dan.

En ik wil dit weekend alvast graag een strik maken, moet volgende week woensdag op een taart, hoe kan ik die dan het beste bewaren?

6

je kunt evt als je de mix vd webshop gebruikt , ook een zakje oploskoffie erbij doen

gewoon vermengen met het beetje water , is hartstikke lekker :Y

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

7

sam :) schreef:

je kunt evt als je de mix vd webshop gebruikt , ook een zakje oploskoffie erbij doen

gewoon vermengen met het beetje water , is hartstikke lekker :Y

en ook nog een beetje gesmolten chocola of een schep chocopasta erdoor maakt het nog lekkerder! Ik heb een paar dagen geleden het zo gemaakt, en ze zeiden dat het lekkerder smaakte dan die van de bakker!Ik heb er trouwens geen extra water bijgedaan, gewoon de oploskoffie bij de mix  voor botercreme van de webshop doen!

oploskoffie? gewoon van die korrels bijv van nescafe?

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

9

Zo leer je elke dag weer wat, ik maakte altijd gewoon een beetje ontzettend sterke koffie....:)

10

Patricia0255 schreef:

Ja!

11

InekeGoe schreef:
Patricia0255 schreef:

Ja!

oke ;) na weer iets geleerd hih

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

12

mmm ineke , goeie tip ! , klinkt idd heel lekker  :P

en idd niet met xtra water , als je de mix vd webshop maakt daar moet dan een beetje water bij en dan kun je de koffie mooi mee oplossen :)

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

13

Hoeveel oploskoffie gebruiken jullie ongeveer?

Groetjes Yvon

14

Ik gebruik 3-4 zakjes Nescafe Cafe Mocca op mix gemaakt van 100gr botercreme mix, heeft een erg lekkere smaak en is hier thuis zwaar favoriet.

15

Ik gebruik 2 kopjes espresso(van zakjes espresso).  aangevuld met water, met 100 gr. botercreme mix. Volgens het recept van de hazelnootprogrestaart die bij recepten staat. De hazelnootaroma is moeilijk verkrijgbaar (bij sligro, maar dat waren vrij grote flessen wanneer je maar 3 druppels nodig bent) maar die kun je gerust weglaten(ik heb een scheutje amaretto toegevoegd). Wij vonden deze heerlijk :Y  :9 . Let wel op, deze halzelnootcreme is vrij machtig, dus maak de laagjes niiet te dik.

Gr.  Anja

16

Thanks voor jullie antwoorden anja en moodswing!!

Groetjes Yvon