1

Onderwerp: Fondant brokkelt/scheurt bij uitrollen

Hallo,

Ik heb een nieuwe pak fondant opengemaakt van Ballina.
Na een kwartier begon het fondant bij uitrollen droog te worden.

Het wordt niet een mooie massa om te kneden, en valt uit elkaar.

Ik zat constant goed door te kneden.

Wat doe ik fout?

P.S. Ik heb geprobeerd crisco door te kneden, maar maakt niet veel verschil uit.

2

Re: Fondant brokkelt/scheurt bij uitrollen

Dat is wel apart want Ballina blijft eigenlijk zacht, zelfs als je hem onbedekt laat. Misschien toch nog iets meer crisco er doorheen en goed blijven kneden. Ik zou evt. echte harde stukjes er wel uithalen.

3

Dat is inderdaad vreemd.Ik vind Ballina een van het lekkerste fondant om mee te werken.Misschien dat je het heel even in de magnetron moet doen en dan flink door kneden.Anders weet ik het ook niet.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

4

Ja is idd vreemd.

Maar wat ik bedoel is dat als ik een bolletje maak en plat druk om uit te rollen dan de zijkanten van het bolletje scheurt en openbarst.

Het fondant is wel zacht, maar zodra ik iets doe barsten de zijkanten open... :/

Snapt iemand wat ik bedoel. :s

5

Heb je wel fondant (paste to cover) gekocht? Is het niet een van de specialty pastes van Ballina?

6

Hoi Petra,

Het is idd een specialty ( Modelling) paste van ballina :Y

Zou het daaraan kunnen liggen?

7

Absoluut!
Deze paste is niet geschikt om een taart mee te bekleden, maar om poppetjes mee te boetseren of bloemen van uit te steken (en die in een vorm laten drogen). Het werkt ook goed bij tappits of patch work cutters. Het inderdaad snel droogt snel.

8

@ Petra,

Ik heb er geen taart mee bekleedt.

Het was idd bedoelt voor om decoratie uit te steken. Voornamelijk de JEM cutters (jacobean) en FI Molds,